PUBLICITAT

L'ampliació d'horaris del bus convenç a menys de 2 persones per trajecte

  • El Govern assegura que durant la prova pilot hi ha hagut viatges buits i opta per donar una setmana més de marge
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un autobús s'apropa a la parada, amb informació de les freqüències horàries Foto: EL PERIÒDIC

L'ampliació dels horaris del transport públic del país, iniciada la darrera setmana del mes d'octubre, ha tingut un balanç insatisfactori. Segons va informar ahir el Govern, els 27 dies en què s'ha allargat la freqüència fins passades les 22 hores, l'afluència als trajectes ha estat d'1,82 usuaris.

Les xifres sembla que no són suficients per estabilitzar una prova pilot que l'Executiu va tirar endavant per contrarestar l'ampliació dels horaris comercials. Fins i tot hi ha hagut viatges, van informar, en què el trajecte s'ha fet absolutament buit.

De moment, però, el Consell de Ministres celebrat ahir no va servir per aprovar una decisió ferma. En contrapartida, es va decidir allargar una setmana més la prova pilot per acabar de definir què fer amb l'ampliació horària.

Tot apunta que es tracta d'un tema de diners. Econòmicament no és viable finançar uns trajectes que porten menys de dues persones de mitjana. No ho és ni pel Govern ni per les empreses encarregades de realitzar aquestes serveis, que han estat les que han finançat els 27 dies de prova (per a l'Administració no ha suposat cap cost). El dia de la presentació, en el qual hi van ser presents les empreses afectades (Cooperativa Interurbana, La Hispano Andorrana i Camino-Bus), van deixar entendre que menys de deu persones per trajecte no seria rendible. Aquesta setmana més de prova pilot ha de servir per definir si es pot arribar a alguna mena d'acord, que podria ser en forma d'una part subvencionada, i l'altra part a càrrec de les empreses de transport.

UNA QUEIXA MINORITÀRIA / El queda força clar és que el clamor que semblava que hi havia dies després d'entrar en vigor la llei d'horaris comercials no era tant important en nombre de persones com es pensava, o que aquest s'ha esvaït perquè els afectats han trobat alternatives. Els treballadors del comerç van fer arribar la seva queixa perquè quan sortien de treballar no podien anar a casa en transport públic, fos a les parròquies del país, fos a la Seu d'Urgell. Va ser llavors quan el Govern va dur a terme una enquesta a una vintena de comerços del país, els més importants pel que fa a volum de treballadors.

Els resultats van deixar palès que al sector només li sortia rendible obrir fins a les 22 hores els dissabtes i les jornades festives, i és per aquest motiu que es va decidir aplicar l'ampliació horària només en aquests casos. En total 27 dies des del passat 29 d'octubre.

El ministre d'Economia i de Territori, Jordi Alcobé, va dir el dia de la presentació que no descartava que els autobusos, a més de treballadors, s'omplissin de turistes. Al final ni una cosa ni una altra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT