PUBLICITAT

Andorra Turisme es marca l'objectiu de fer venir un 7% més de turistes

  • La inversió és de 3 milions i se n'espera un retorn de més de 12,7 en forma de despesa dels visitants
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Els assistents a la presentació de la campanya, ahir, observen atents la imatge d'aquesta Foto: ANA / M. C.

Ja s'ha engegat la campanya de promoció turística per a la temporada d'hivern. Entre promoció directa al client i promoció a través de touroperadors, Andorra Turisme hi destina uns tres milions d'euros amb l'objectiu de «començar a trencar la tendència de pèrdua de turistes», segons va manifestar el ministre de Turisme, Francesc Camp, i per contra fer-ne créixer el nombre un 7% en comparació a la temporada d'hivern passada. Com que els qui pernocten gasten «el doble» que els que no ho fan, s'espera que el retorn en forma de despesa sigui de més de 12,7 milions. Per aconseguir-ho, el gruix de la campanya es dirigeix directament al potencial client, es facilita la compra dels paquets d'hotel i forfet a través de la pàgina web i s'amplien les regions a les que es durà a terme.

El ministre va començar la presentació de la campanya de promoció turística per aquesta temporada d'hivern afirmant que aquesta «no ha començat bé. La climatologia no acompanya», i encara bo que «la innivació artificial fa que no sigui tan desastrosa com podria haver estat». Però malgrat totes aquestes complicacions, tant el sector públic com el privat «tenim el deure de ser proactius» per tal de girar la truita. Per això s'ha dissenyat un pla de màrqueting per aquest any que «hauria de permetre començar a trencar la tendència de pèrdua de turistes», va explicar Camp, afegint que es prenen aquest 2012 com un «any de transició».

La proactivitat és aquesta primera campanya de promoció turística, en la què s'inverteixen uns tres milions d'euros, i el canvi d'estratègia. En aquesta campanya es ven producte i no només marca, és a dir, s'ofereixen paquets d'hotel i forfet d'esquí a partir de 63 euros, que es podran reservar des del mateix portal web de la campanya www.vineaandorra.com. A més, s'amplien les regions a les que es durà a terme la campanya. A més de les habituals regions a les que busca turistes Andorra, en aquesta ocasió s'hi afegeixen dues noves regions a França. Així, a més de Catalunya, País Basc, Madrid i València per Espanya, i del Llenguadoc-Rosselló, Aquitània i Migdia Pirineus per França, també es farà campanya a Poitou-Charentes i al País del Loira. També es promocionarà a Portugal, a Oporto i Lisboa. L'objectiu és fer augmentar el nombre de turistes en un 7% en comparació a la temporada d'hivern anterior, i així també augmentar les pernoctacions. En xifres totals, s'espera que la campanya porti 518.230 turistes –tenint en compte que de la segona quinzena de gener a la primera d'abril de l'any passat en van venir 484.326– i que les pernoctacions siguin d'una mitjana de 2,9 nits per turista, és a dir d'un total de més d'1,5 milions de nits. Segons el departament d'Estadística, la despesa mitjana per turista i dia ronda els 130 euros, així els càlculs d'Andorra Turisme és que el retorn de la campanya sigui de 12,7 milions d'euros.

A més, també es persegueix tenir una «presència constant» al llarg de la temporada als mitjans de comunicació d'Espanya i França i Portugal, per així «consolidar la força del producte», segons va explicar el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku. D'altra banda, també es volen equilibrar els esforços dirigits a França i Espanya. Si fins ara es centraven més en el país veí del sud, ara es volen «maximitzar les inversions» al nord, doncs aquests veïns passen per una millor situació econòmica.

LA CAMPANYA / La campanya s’allargarà des d’avui fins el 25 de març i la idea central és el «casament» entre esquí i hotel, tot i que el web dona la possibilitat de conèixer la resta de l’oferta turística del país, i fer reserves d’altres paquets. Per això el lema de la campanya és Just married... –acabats de casar, en anglès–. Es tracta d’una campanya «neta, fresca i diferent», va definir-la Budzaku, o «neta, clara i original», per la directora de màrqueting d’Andorra Turisme, Noemí Pedra.
Es dirigeix directament als potencials visitants, com ha passat en les darreres ocasions, i ofereix paquets d’estada en hotel més forfet d’esquí, que es podran reservar des de la mateixa pàgina web de la campanya. En aquest punt, Budzaku va insistir en què la funció d’Andorra Turisme continua sent la de promocionar i facilitar que els turistes arribin al país i en cap cas esdevenir una agència de viatges. Però «tothom parla de preu» i Andorra també ha de comunicar el seu. Per això els paquets s’anuncien amb la campanya a un preu a partir de 63 euros. El gerent d’Andorra Turisme també va justificar que la xifra no és la més baixa que es pot trobar, però suposa un preu «ètic». Aquest pot fer que el potencial client s’interessi per l’oferta, visiti el web i així descobreixi la resta d’activitats a realitzar a Andorra.
A més del microsite, que estarà disponible en els quatre idiomes que es parlen a les regions a les que es dirigeix la campanya –català, castellà, francès i portuguès–, suplements de premsa, ràdio, televisió, tanques i autobusos serviran de suports publicitaris. A Espanya s’invertiran 900.000 euros, igual que a França. Al primer, la campanya es trobarà en suplements de premsa a les quatre regions, a la televisió a Catalunya i el País Basc, en tanques publicitàries a Madrid i als autobusos metropolitans a València. A França, la campanya se centrarà a la ràdio, però també es veurà a la televisió, en tanques i a la premsa gratuïta. A Portugal, la inversió serà de 180.000 euros i el principal suport serà la premsa escrita, tot i que també a la televisió i en circuit d’opis.
Però la promoció de la temporada d’hivern ja fa temps que ha començat a nivell de touroperadors. En aquest camp s’ha invertit poc més d’un milió d’euros per portar turistes britànics, russos, polonesos, israelians, belgues, alemanys, i també portuguesos i espanyols.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT