PUBLICITAT

El Raonador del Ciutadà no convenç als menors d'edat

  • Cap visita a la institució malgrat els canvis a la llei perquè poguessin ser atesos sense tutors
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Rodríguez, el dia del seu jurament, el setembre passat. Foto: EL PERIÒDIC

el Raonador del Ciutadà no ha atès cap menor des que, l'octubre del 2010, es va fer la modificació de la Llei perquè no calgui la presència dels seus tutors legals. Ja fa més d'un any que el Consell General va votar aquesta modificació perquè no sigui necessari que els menors d'entre dotze i divuit anys vagin acompanyats dels seus pares o tutors legals, però tot i així encara no hi ha hagut joves d'aquesta franja d'edat que s'hagin adreçat a fer cap consulta. El raonador, Josep Rodríguez, va assegurar que ja s'ha fet campanya entre els joves i que es continuarà presentant la institució davant els menors perquè la coneguin i en puguin fer ús si els cal.

Va ser el 25 d'octubre del 2010 quan el Consell General va aprovar la modificació de la Llei, ja que van considerar, a demanda de l'anterior raonador, Pere Canturri, que així se sentirien menys cohibits. El canvi, però, no ha estat prou per captar l'atenció d'aquests joves.

Rodríguez va assegurar que s'està treballant per acostar-se a aquesta franja d'edat. Durant els darrers mesos s'han editat tríptics informatius per informar de les noves possibilitats i s'han repartit als centres educatius del Principat. A més, el passat mes de desembre el raonador va començar a anar personalment a les escoles a presentar la institució i a explicar els seus drets als menors, i es continuarà fent durant els propers mesos intentant que coincideixi amb l'assignatura de ciutadania.

l'aposta per les noves tecnologies /Una altra eina que Rodríguez considera important per als joves és la nova pàgina web que es va estrenar fa tan sols un mes i que és «més interactiva» i, per tant, permet que qui tingui algun dubte pugui consultar-ho «amb resposta immediata». A més, la institució també s'ha unit a les xarxes socials com Facebook i Twitter per ser encara més propera, va informar l'ANA.

A banda de la manca d'usuaris menors d'edat, pel que fa a la resta hi ha tot tipus d'interessats. Rodríguez va assegurar que les persones que van a fer-li consultes són de totes les nacionalitats i edats, tant homes com dones. No obstant , hi ha «clients assidus» que solen tenir el mateix problema repetides vegades perquè fan la mateixa reclamació.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT