PUBLICITAT

A la recerca de la distinció

  • Lakers, casino.ad, contraband, xxx o diari gratuït, algunes de les marques denegades
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

La transició idea-nom de la marca-registre no sempre és tan directa com pot semblar. A més de tenir una idea, a més de tenir una denominació que cridi l'atenció dels compradors/usuaris potencials, cal passar abans pel sedàs de l'Oficina de Marques del Principat. Una normativa estricta ha comportat la denegació de més de 300 sol·licituds durant els seus 15 anys de vida.

El motiu d'un no és variat. L'OMPA apel·la majoritàriament a l'article 2.1 de la Llei de Marques, concretament a l'apartat A, que exposa que no podrà ser considerada marca si li manca «caràcter distintiu, sobretot si està compost exclusivament d'indicacions que puguin servir per designar una característica del producte o del servei». En definitiva, que si la idea no gaudeix de distinció, malament. S'ha al·legat aquest motiu per revocar peticions com Casino.ad, cinema o diari gratuït.

No és aquesta l'única justificació a una denegació. Hi ha d'altres motius, com si «és de naturalesa enganyosa per al públic, pel que fa a la constitució, la qualitat o la procedència geogràfica del producte o del servei». I aquí no hi entren els admirats Lakers, l'Elvis o la Coke.

N'hi ha hagut d'altres que estava més clar que no serien acceptats, com el XXX, perquè «és contrari a l'ordre públic o als bons costums», diu la llei. I per acabar, un de curiós, la marca contraban. Va ser denegada l'any 2001 perquè «sense autorització de l'autoritat competent, reprodueix o imita íntegrament o de forma parcial el nom, els escuts heràldics, la bandera i altres emblemes del Principat d'Andorra». Vaja, una cosa molt andorrana.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT