PUBLICITAT

8.363km per un Dakar en línia entre Argentina i Perú

  • Cachafeiro, Loan, Ginesta, Despres, Errandonea i Patissier són els noms ?andorrans'
EL PERIÒDIC
MAR DEL PLATA

Periodic
Cachafeiro, Loan, Ginesta i Despres, abans de viatjar a Argentina Foto: À. L.

Andreu Cachafeiro, Isidre Loan (buguis), Jordi Ginesta (camió) i Cyril Despres (moto) seran els que portaran el nom d'Andorra al Ral·li Dakar, a més d'altres dos clàssics, Bernard Errandonea i Isabelle Patissier (buguis). Tots tenen en ment arribar Lima el pròxim 15 de gener, després de 8.363km amb tot tipus de terreny. Ahir es va disputar la primera etapa, que al tancament d'aquesta edició no havia finalitzat.

El ral·li compleix quatre anys en sòl llatinoamericà i els organitzadors han decidit donar un pas més amb importants novetats en el recorregut, que se sumen a la incertesa esportiva per l'absència de Volkswagen en cotxes, el gran dominador sobre quatre rodes de les últimes edicions, així com la igualtat en la cilindrada en motos, limitada a 450cc i amb KTM com a favorit, després de vèncer com a marca durant tota l'última dècada.

Després de tres anys amb un traçat en bucle entre Argentina i Xile amb sortida i arribada a Buenos Aires, el Dakar torna als seus orígens amb un dibuix lineal que unirà l'oceà Atlàntic en Mar del Plata amb el Pacífic, a Lima.

Seran 465 vehicles, amb 171 cotxes, 185 motos, 33 quads i 76 camions, que tindran 8.363 quilòmetres per davant, més de la meitat cronometrats, distribuïts en catorze etapes i un dia de descans, previst per al pròxim diumenge 8 de gener.

Ahir els participants van haver de complir ahir amb la primera etapa, entre Mar de Plata i Santa Rosa de la Pampa, amb 736km d'enllaç i 57km d'especial. Hi va haver un primer pas per dunes perquè els novells com Cachafeiro i Loan posessin a prova els seus buguis.

Amb aquesta primera especial, curta, es buscava situar una primera classificació general que avui s'acabarà de concretar amb la segona jornada, ja més llarga i de Dakar: 487km d'enllaç i 295km d'especial entre Santa Rosa de la Pampa i San Rafael. El ritme es preveu molt alt en la primera part de l'especial, el que obligarà els pilots a mantenir la concentració al màxim, però després s'haurà de reduir en entrar en tres grans revolts en terreny dur amb l'entrada a un grup de dunes. En Nihuil, la sorra agafa tints grisos. Els pilots tindran la seva primera gran visió de l'espectacle dakarià.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT