PUBLICITAT

Un nou radar limitarà la velocitat dels quatre carrils al Valira Nova

  • La carretera general 2 té finalitzades tres obres importants que donaran més fluïdesa al trànsit
EL PERIÒDIC
ENCAMP / CANILLO

Periodic
Jordi Alcobé i Toni Martí, atenen als periodistes, ahir a la sortida dels túnels de Ràdio Andorra. Foto: periòdic

Com una excursió per la carretera general 2, el cap del Govern, el ministre d'Ordenament Territorial i responsables d'aquest departament van visitar les tres obres que ja han estat finalitzades. La doble rotonda de la sortida est del túnel dels Dos Valires, els falsos túnels de Ràdio Andorra i la rotonda d'entrada a Canillo són les tres obres que a falta de senyalitzacions verticals i horitzontals ja s'han donat per acabades. L'habilitació d'un radar en el tram de Valira Nova vol ser com un element que eviti l'alta velocitat del trànsit en aquest tram que passarà a principis d'any a ser de quatre càrrils. Així ho va manifestar el cap del Govern, Antoni Martí, qui va destacar que tot i que no s'ha pogut arribar amb un acord amb el comú de Miquel Alís, l'habilitació d'aquests quatre carrils serà efectiva, tot i la postura contrària d'alguns dels veïns d'aquesta zona.

La carretera general 2 ja no té passos alternatius ni pilons d'obres que cada dia canvien el sentit dels carrils. El gros de tres de les obres que tenia aquesta via general s'ha acabat. Tot i això, encara queden pendents alguns detalls que a principis d'any s'ultimaran. Primer, i si tenim en compte que venim d'Escaldes, la rotonda doble de la sortida del túnel dels Dos Valires encara no té cap senyalització vertical que indiqui el túnel i la direcció cap a la Massana i Ordino, ja que els túnels fins juny de l'any vinent no seran operatius.

En aquesta part encara queda pendent la construcció de l'edifici del COEX que serà en la part baixa de la rotonda, on es preveu s'ubiqui. Tot i això, Martí va assenyalar que aquesta infraestructura «no és una prioritat del Govern».

Continuem direcció Nord amb l'habilitació dels dos falsos túnels que eliminen un dels punts negres de la xarxa viària, la corba de Ràdio Andorra. El Govern ja ha pintat les senyalitzacions horitzontals que marquen 37 places d'aparcament que aniran destinades per als veïsn de Valira Nova. Amb aquesta cessió per zona d'aparcaments, i a principis d'any es vol procedir a la pintada dels quatre carrils que ja estan marcats. La preocupació dels veïns pel possible increment de velocitat serà frenada amb l'habilitació d'un radar. Així ho va confirmar ahir el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Alcobé, qui va explicar que es preveu s'ubiqui enfront dels edificis d'habitatges, tal i com s'ha parlat amb els veïns.

Alcobé també va destacar que es mantindrà la parada d'autobús, encara que s'ubicarà més amunt i també el semàfor i el pas de vianants que també se situaran més cèntrics als edificis d'habitatges.

L'habilitació dels dos carrils de pujada i dels dos de baixada faran d'aquest punt una via més àmplia amb una circulació molt més fluïda i amb una velocitat limitada de 60 quilòmetres per hora.

La tercera de les obres que han finalitzat és la de la rotonda d'entrada a Canillo que suposa també la canalització del riu Valira d'Orient. Amb aquesta rodona es compleix la normativa que marca que cada població ha de tenir d'entrada i sortida una rodona, segons va remarcar ahir el ministre d'Ordenament Territorial. Aquesta infraestructura contempla també un pont que unirà en un futur una circumval·lació que té projectada la població de Canillo, cap a la zona de la Sella.

Amb tot, i finalitzada l'excursió per la carretera general 2, s'observa la millora de la xarxa viària però al mateix temps la poca sensibilitat que es té pel trànsit de la bicicleta. Posar un voral ample en una carretera amb un clavegueram en pendent, als nous túnels de Ràdio Andorra, no dóna seguretat per al ciclista, i menys encara, el punt de la doble rodona de la sortida est del túnel dels Dos Valires, on un ciclista es pot jugar la vida cada dia.

 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT