PUBLICITAT

Pau abans de la guerra

  • Cyril Despres i Marc Coma signen l'armistici abans de la cursa a petició dels patrocinadors
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Després i Coma, ahir davant dels fotògrafs i les càmeres de televisió, abans de la roda de premsa que van oferir als mitjans de comunicació Foto: AFP / JUAN MABROMATA

Hi ha molts pilots de moto que tenen opcions al títol del Ral·li Dakar 2012, com l'espanyol José Manuel Pellicer, el xilè Francisco ‘Chaleco' López, el portuguès Helder Rodrigues o el francès David Casteu, però els que més sonen són dos, els dos del mateix equip (KTM-Red Bull), i els dos rivals des que en 2010 un va acusar l'altre de muntar un pneumàtic d'amagat. Cyril Despres, resident a Andorra, el que va fer l'acusació, és l'aspirant, perquè l'actual campió, el català Marc Coma, n'és el vencedor del 2011. Tots dos han mantingut una relació molt més que distant durant els últims anys, però ara, a petició dels seus patrocinadors, que els comparteixen, han signat la pau. Almenys, de cara a la galeria, a les càmeres de televisió i la premsa, tot i que per dins, la rivalitat sigui molt més que màxima. Es tenen ganes, però la pau abans de la carrera és pel bé de tots.

«Els dos vam reconèixer que la rivalitat esportiva no devia viure's amb tantes tensions», va dir ahir el pilot d'Avià. «Desitjaria que el títol es guanyés a la pista, però no amb penalitzacions», va manifestar Despres. No volen polèmiques, no desitgen més lluites que la purament esportiva, però la relació, vulguin o no, està molt castigada. «Ens hem baixat del cavall», hi va afegir el resident francès ahir.

La veritat és que fa uns mesos l'espònsor principal de tots dos els va reunir per redireccionar la qüestió. Els dos pilots van estar d'acord en què la situació no anava enlloc, i es va signar una pau que ahir es va fer palesa amb una encaixada de mans pública, uns somriures i una conversa entre dos amics abans de la roda de premsa conjunta.

EL MATEIX CAMIÓ, DIFERENT GENT / Els dos pilots compartiran camió d'assistència, tot i que els seus dos equips intentaran fer vida independent. La rivalitat esportiva estarà latent en tot moment, i més amb la tensió de l'arribada a meta de cada etapa, durant la programació de la jornada següent i amb tot el que significa el dia a dia d'una cursa tan llarga i exigent com el Dakar.

aprilia, yamaha, husqvarna i honda / Una altra cosa són els candidats reals al títol en motos. KTM amb Despres i Coma, és la favorita per història –els dos pilots s'han repartit el títol des de 2005 amb l'excepció de 2008, que no hi va haver prova–, i altra la realitat, que diu que aquest any totes les motos, des de les oficials a les que no, tenen 450cc. El mateix motor dicta que qui manarà serà la mà humana, el pilotatge i la navegació. Aquí hi ha, així, molts altres pilots a més dels dos favorits: David Frétigne no podrà competir perquè encara no està recuperat del seu accident, però sí que hi serà el xilè ‘Chaleco' López, senyor del desert d'Atacama, a més del portuguès Helder Rodrigues, campió del món de ral·li raid i vencedor al Marroc i Tunísia. Yamaha, que vol entrar en el circ amb força, també compta amb el francès David Casteu i Olivier Pain. Sigui com sigui els experts tenen clar que no serà un Dakar monopolitzat per Despres i Coma. Tan de bo, perquè augmentarà l'emoció.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT