PUBLICITAT

El Govern estudia tancar totes les oficines de turisme europees

  • Camp aposta pels delegats comercials i usar les ambaixades com a punts informatius
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Francesc Camp, ministre de Turisme i Medi Ambient, ahir abans d'iniciar la compareixença pública. Foto: EL PERIÒDIC

EL PERIÒDIC D'ANDORRA ja ho avançava ara fa una setmana. El Govern d'Andorra ha rescindit el contracte amb l'Oficina de Turisme de Paris. Una pràctica que s'estudia fer amb la resta d'oficines ubicades a capitals europees perquè el que es pretén des del Ministeri de Turisme és tenir presència a través de delegats comercials i no tant amb les oficines físiques que actuen com punts d'informació, ja que aquests podria negociar-se que s'ubiquessin a les ambaixades, per exemple, amb el conseqüent estalvi de lloguers. “No creguem amb les oficines de turisme històriques”, així ho va confirmar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp, qui va assegurar que Andorra Turisme pot centralitzar tota la tasca informativa d'aquests punts i potenciar més el vessant comercial.

La notícia es va filtrar abans que des de l'Executiu es tingués la intenció d'informar de res i és que, tal i com va informar ahir el mateix ministre de Turisme, des del Govern es tenia l'obligació d'avisar sis mesos abans de la rescissió del contracte, que es preveu acabi en juny del 2012. Camp, finalment va confirmar que l'oficina de turisme de la capital francesa desapareixerà. Però això no vol dir que la presència d'Andorra a Paris desaparegui, sinó tot el contrari, un dels objectius que es va presentar ahir per a la promoció turística de l'any vinent és el mercat gal. Per tant, el que es vol és canviar el concepte de punt d'informació. «Les oficines han d'encaixar amb l'estratègia comercial d'Andorra Turisme i actualment no és el cas», va explicar Camp.

Actualment Andorra té oficines de Turisme a Paris, Barcelona, madrid i Brussel·les. El que pretén el Govern és centralitzar moltes tasques d'informació que fan aquestes oficines en l'empresa, de capital públic, Andorra Turisme. La presència però en aquestes capitals europees es vol que sigui a través de delegats comercials que siguin els que efectuen els contactes amb els agents dels diferents mercats. «Es fa molta feina de despatx en aquestes oficines que es podria fer des d'aquí», va dir Camp, per tant l'única funció que es vol que es quedi en aquestes ciutats és la comercial.

Aquesta política no suposa, segons Camp, una reducció de presència d'Andorra a Europa. Segons el ministre el que es vol és ampliar «l'estructura d'Andorra Turisme amb braços comercials que s'ubiquen a Paris, Anglaterra, Rússia, Brussel·les, entre d'altres», va dir.

Aquest és un dels passos a seguir de cara a l'estratègia nova que des del Ministeri de Turisme es va presentar ahir en la compareixença pública davant de la Comissió Legislativa d'Economia i que es vol iniciar a partir de l'any vinent.

MENYS FIRES, MENYS PAPER I MÉS ON LINE / El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, va ser l'encarregat d'explicar quins projectes es tenen previst d'iniciar a partir del dilluns vinent, amb l'inici del nou any. L'acció comercial amb la coordinació d'un únic departament serà una dels principals accions a prendre introduint Andorra en els touroperadors com a destinació de la seva programació. Es preveu una menor presència en les fires i menys promoció publicitària de paper que estarà contrastada amb un augment de promoció on line.

La creació del nou web i la nova estratègia on line és un dels primers punts als que vol dedicar-se la nova política turística. Així, a partir de juny es llançarà la nova pàgina web coincidint amb la campanya d'estiu.

La investigació dels mercats emissors i també dels visitants actuals que servirà «per gestionar de forma més eficient les campanyes futures», segons Budzaku, és un altre punt que la nova línia estratègica vol promoure. L'objectiu és estudiar Andorra com a potencialitat turística i esbrinar el perfil del visitant, per saber què compra, i què troba a faltar.

Es vol fer enquestes durant totes les temporades als visitants del Principat, unes enquestes que ja estan fent-se i que volen millorar-se. Els països seleccionats per estudar els mercats potencials entre els mesos de març i juny de l'any vinent són Espanya, França, Anglaterra, Portugal, Benelux i els països escandinaus. També es tindran en compte altres mercats en creixement, com Rússia, Polònia i Israel.

Un altre punt que es preveu canviar és el marxandatge de les oficines de turisme del país.

Davant d'aquesta exposició de noves metes a assolir per a l'any vinent, el conseller general socialdemòcrata, David Rios, va remarcar que troba a faltar «la millora en el producte» que sempre s'ha destacat com una mancança del turisme andorrà. Segons Ríos abans d'aquesta promoció que es vol fer «s'hauria de potenciar la millora del sector hoteler i del comerç per millorar la competitivitat i els serveis», va dir.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT