PUBLICITAT

Més de 8 milions d'euros per assolir l'1'5 per cent més de visitants

  • E nou concepte de campanya vol augmentar el 6% de les pernoctacions
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Andorra Turisme destinarà per al 2012 8.035.000 euros per a accions directes de promoció exterior. Amb aquest pressupost el ministeri de Turisme s'ha marcat l'objectiu d'augmentar el nombre de visitants en l'1'5% més que l'any que deixem que s'han quantifciat en 8.400.708, fins novembre passat. Les pernocatcaions previstes que es volen assolir suposen 6,3% més que les d'aquest any aconseguint la xifra de 5.470.933 nits.

Pel que fa als excursionistes, l'objectiu es mantenir-se com aquest any. Una aspiració que el mateix ministre de Turisme, Francesc Camp, considera optimista si es té en compte que els excursionistes presenten una davallada constant des dels darrers deu anys, i amb la dependència que es té del mercat espanyol i la previsió de que aquest empitjori «esperar que es mantingui la xifra és de ser molt optimista», va dir Camp, qui va apuntar que s'ha perdut en els darrers anys el 15% dels excursionistes espanyols.

L'aposta doncs, és atraure altres mercats, com és el francès que espera augmentar en el 5,5% aconseguint la xifra de 3.739.807 visitants, i els d'altres destinacions que vol incrementar-se en el 13,6%, per contrarestar la disminució del 2,3% dels visitants espanyols.

Camp va manifestar que en pocs anys es podria arribar a un percentatge similar de turistes francesos i espanyols. L'increment de la inversió de comunicació a França ha passat d'1'9 milions d'euros d'aquest any a 3'2 milions per a l'any vinent.

«Fem un canvi radical de fer campanya abans estava centrada en el reposicionament del país, ara toco un pla d'actuació de producte i de contractació directa per part del turista», va dir Camp.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT