PUBLICITAT

L'aposta del turisme 2.0 per augmentar l'ocupació

  • Internet i les xarxes socials, eina del futur per la promoció de la neu
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un dels ponents en el Congres de Neu i Muntanya de l'any passat. Foto: EL PERIÒDIC

Els experts recomanen la renovació constant de l'oferta al llarg de l'any, la creació de productes diferencials i, especialment, treballar de forma correcta la presència de la destinació en Internet, ja sigui d'una estació, d'un hotel, d'un parc d'oci o d'una petita casa rural en la muntanya. Les experiències d'èxit de tot el món d'aquest 2011 seran recopilades en el 7è Congrés Mundial de Turisme de neu i Muntanya que se celebrarà els dies 12 i 13 d'abril al Centre de Congressos de la capital i que està organitzat pel Comú de la Massana, el Govern i l'OMT. Un d'aquests experts ja ha avançat als mitjans professionals de turisme que la seva ponència es dedicarà al fenomen de la creixent oferta i demanda turística en internet a partir de l'experiència de Google. Javier González-Soria serà qui mostrarà les últimes tendències a l'hora de posicionar i vendre destinacions turístiques a través d'internet, així com el model de futur cap on s'ha d'encaminar el sector en l'àmbit virtual per desenvolupar estratègies d'èxit que li permeten oferir experiències turístiques úniques.

Internet i les xarxes socials estan transformant el turisme mundial de neu i muntanya i brinden una eina important per a la promoció i el desenvolupament de les destinacions. Com reserven els turistes els seus viatges; com valoren les seves estades: quina importància té la promoció online o com desenvolupar una bona estratègia boca-orella en xarxes socials centraran el debat del proper Congrés Mundial de Neu i Muntanya.

Actualment, els viatges i serveis relacionats amb aquests lideren el rànquing de productes que s'adquireixen per internet i dos de cada tres individus busquen informació d'allotjaments per aquest canal. Per aquest motiu, és evident que el turisme de muntanya ha d'adaptar-se als nous hàbits de consum turístic online, però també és necessari conèixer les estratègies d'èxit per no perdre's en l'ostracisme i els perills que comporta el món virtual. Coneèixer com presentar-se i què oferir a la xarxa, per posicionar-se en l'entorn 2.0, és una de les claus de l'èxit, que es presentarà en aquesta cita anual que cada any reuneix els millors experts per analitzar diferents condicions del sector.

Gonzàlez-Soria serà un d'aquests experts que sota el títol de la seva ponència ‘¿Com funcionar el màrqueting turístic basat en els motors de la recerca?', exposarà les claus de l'èxit de la promoció del sector.

Per al secretari general de l'OMT, Taleb Rifai, «el Congrés serveix de plataforma per a que els representants de les destinacions tradicionals i emergents de muntanya de tot el món intercanvien millors pràctiques en matèria de desenvolupament de producte, promoció i recursos humans». Rifai va destacar que és «una cita ineludible per a tot professional del turisme de neu i muntanya en Espanya ja que, a més de constituir un fòrum de debat per analitzar el mercat i definir els reptes, és un dels millores escenaris per detectar les oportunitats que presenta el futur en aquest sector».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT