PUBLICITAT

Finalitzen les obres de la boca est del túnel dels Dos Valires

  • S'han complert els terminis després de dos anys de treballs i un cost de 15,7 milions
EL PERIÒDIC
ENCAMP

Periodic
Vista aèria de la infraestructura acabada, ahir. Foto: ANA / D.R.

Aquesta setmana han finalitzat les obres de la boca est del túnel dels Dos Valires, corresponent a la parròquia d'Encamp, que modifiquen sensiblement el traçat de la Carretera General 2 a l'alçada de l'accés en aquesta nova infraestructura. Concretament, s'ha construït una rotonda elevada que regularà el trànsit d'entrada i sortida del túnel quan es posi en marxa al juny de l'any vinent, segons les previsions del Govern. Té quatre rampes per accedir-hi, així com una segona rotonda al nivell de la carretera per tal de facilitar els canvis de sentit. Pel que fa als carrils, s'han tornat a habilitar dos carrils de pujada a Encamp, que es mantenen fins a la zona de la Bartra, i un de baixada que es continua desdoblant a l'alçada de FEDA.

La finalització dels treballs s'ha completat en el termini previst i posa fi a dos anys d'obres i de modificacions en el traçat de la calçada en aquest punt de la xarxa viària. Cal recordar que aquesta obra es va adjudicar a mitjans del 2009 a la UTE Copsa-Acsa per un import de 15,7 milions d'euros.

Les obres viàries de la CG2 es completaran quan s'habilitin els quatre carrils a l'alçada de Valira Nova i dels túnels de Ràdio Andorra, i quan finalitzi la construcció del nou punt rodó que s'està habilitant a la desviació d'Encamp.

Pel que fa a la infraestructura de la boca oest, a les obres de la qual van morir cinc operaris fa gairebé dos anys i que, s'anomenarà Pont de Lisboa. El nom l'han escollit en homenatge a les víctimes mortals que treballaven en la infraestructura. Precisament va ser el fatídic accident del novembre del 2009 el que ha ocasionat un retard de dos anys de la infraestructura pública viària, que permetrà desplaçar-se entre Encamp i la Massana sense haver de passar per Andorra la Vella.

FINALITZACIÓ a l'estiu / La boca oest de la Massana estarà finalitzada al març del 2012, segons va informar a l'octubre el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé. Finalment, l'última fase, corresponent a les instal·lacions interiors del túnel, estarà enllestida el més de juny vinent.

La despesa total del túnel dels Dos Valires és de 160 milions, dels quals falten per pagar 70 milions. El mètode de finançament de les obres és l'anomenat alemany, és a dir, que els pagaments s'efectuen un cop finalitzades les fases. De la mateixa manera que amb el vial de Sant Julià, s'està negociant amb la banca andorrana un finançament a llarg termini. Tampoc es descarta donar l'obra en concessió, ja que l'objectiu és buscar la solució més econòmica per l'Estat.

Uns dels primers en estrenar l'obra, un cop s'inauguri, seran els ciclistes de la Vuelta a Espanya. L'etapa que passa per Andorra i finalitza al coll lauredià de la Gallina passarà per l'interior del túnel.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT