PUBLICITAT

L'esperit andorrà, recuperat

  • Des del 2009 no hi havia tanta presència al Dakar: corren Cachafeiro i Loan en buggis, Ginesta i Despres
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
D'esquerra a dreta, Cachafeiro, Loan, Ginesta i Despres, durant la presentació d'ahir. Foto: ÀLEX LARA

L'edició del 2009 del Dakar, quan la cursa de les curses en ral·lis de sorra es va traslladar per primera vegada a Amèrica del Sud, va ser l'última en què hi va haver quatre representants andorrans. Hi van córrer el resident Cyril Despres, francès però que acompanya la tricolor en el cor allà on competeix, i tampoc no va fallar un clàssic, Jordi Ginesta i el seu camió. PErò també hi van ser amb els Toyota Hilux de l'equip BPA altres dos pilots del Principat, Ferran Font i Josep Roca. Des de llavors, la presència del país es va reduir a Ginesta i Despres per culpa de la crisi, i és ara a l'edició del 2012 quan reviscola la il·lusió, amb Andreu Cachafeiro i Isidre Loan dins de l'estructura del Polaris Spain Dakar Team, amb buggis en la categoria T3 vehicles lleugers. L'esperit del Dakar es recupera al Principat.

Cachafeiro i Loan es van veure les cares ahir amb Ginesta –21 edicions el contemplen– i Despres –des del 2000 donant guerra–, van rebre consells i ànims, i van informar de la mentalitat amb què acudiran a la cita de resistència de motor més important del món: «A acabar. No hem de forçar la màquina del vehicle ni la nostra, hem d'anar poc a poc i superant etapes». Eren les paraules de Cachafeiro, que porta vuit mesos de preparació, pels cinc que suma Loan amb l'objectiu d'arribar el millor preparat possible: «Porto cada dia anant al gimnàs amb un preparador, amb la consciència del sacrifici. Sabem que som humans i que ens podem equivocar. He corregut les G.Sèries al Pas, estem acostumats a l'altitud, que sabem que no són els 4.000 metres d'allà, però estem preparats».

Ginesta i Despres van convertir l'acte en una animada tertúlia per animar Cachafeiro, que tindrà de copilot l'espanyol Jaume Gramona, i Loan, que seurà amb Gerard Vidal. «No hi haurà una etapa reina que marqui un punt d'inflexió en què molta gent es queda fora, sinó que serà constant», va dir Ginesta. «Sempre recordo que quan vaig començar el meu primer Dakar estava molt nerviós perquè és un somni anar-hi, perquè és molt complicat».

NORMATIVA FIA EXIGENT / Els buggis de Cachafeiro i Loan són de sèrie, reforçats per les mesures de seguretat que marca la FIA i amb un dipòsit de benzina més gran: dels 24 litres habituals han passat a 170, a més que portaran més de 10 litres d'aigua per beure, obligatori i fonamental. El vehicle és de 900cc i 88cv, amb una velocitat de creuer acceptable d'entre 80 i 90km/h, sent el seu màxim uns 120km/h, a tot forçar, i si sent de sèrie pesa uns 600kg, ara està al voltant dels 1.000. «Trobo que és massa exigència», va assegurar Cachafeiro, «que ens facin córrer com si fóssim un cotxe normal, amb casc obert i només un mono». Amb els buggis, els pilots i copilots agafen tota la pols, la pluja o el que sigui que entri a una habitacle sense xasís. Sigui com sigui, viatgen el dia 26, per acabar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT