PUBLICITAT

Les empreses volen lots amb menys productes i més qualitat

  • Han ajustat el pressupost i per això la tendència és una panera més econòmica
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Productes d'un lot Foto: ANA / M. C.

Amb el Nadal a tocar, empreses i particulars busquen els detalls tradicionals per agrair als treballadors o col·laboradors la seva implicació durant tot l'any. Un producte tradicional que sembla aguantar el pas del temps i la crisi són les paneres o lots de Nadal, que van des dels 25 euros en alguns supermercats fins als 1.000 euros de les més cares d'empreses especialitzades. Amb tot, la tendència apunta que les grans empreses han ajustat el seu pressupost però sense renunciar a la qualitat, «prefereixen menys productes i de més qualitat», apunta la directora de Màrqueting i Comunicació del grup Becier, Alicia Antón.

Les empreses andorranes segueixen celebrant el Nadal amb els seus empleats, ja sigui amb dinars o sopars, amb lots de productes típics o amb les dues coses. Així ho constaten les vendes de les principals marques especialitzades i dels supermercats que inclouen en la seva oferta paneres i cistelles. En general, sembla que tot i ajustar el pressupost, les grans societats aposten per la qualitat, «abans no tenien un pressupost tancat i ara ajusten més l'import però busquen productes de qualitat», ha explicat Antón.

En el cas de Becier, el 75% de les comandes provenen de grans empreses i a finals d'aquesta setmana havien atès fins a 2.400 demandes de paneres, cistelles i lots de Nadal. Hores d'ara, els subministraments a les empreses ja s'han fet i pràcticament només queden alguns particulars que busquen lots a última hora per als treballadors de la llar o col·laboradors, amb el que esperen arribar fins a les 3.000 comandes, ha indicat Antón.

Una altra tendència que observen, tant des de Becier com des dels centres comercials com Sant Eloi o E.Leclerc, és la personalització dels lots. Les empreses grans es fixen sobretot en el packaging, amb l'objectiu de donar una bona imatge corporativa; les més petites i particulars prefereixen decidir i triar els productes que posaran a la cistella. Tot i així hi ha clàssics que en tots els casos es repeteixen, com poden ser el pernil, les ampolles de vi o cava, torrons, foie gras o salmó, entre altres.

VENDES / Quant a les vendes, Antón calcula que han crescut un 60% respecte a l'any passat, però ha calgut treballar més en comunicació i màrqueting. «L'esforç comercial i de publicitat s'ha multiplicat per tres o quatre per recollir els fruits d'abans de la crisi», reconeix. En aquesta línia, han elaborat un catàleg de productes i de lots molt divers i adaptat a tots els pressupostos, des de 55 fins a 1.000 euros per a les cistelles i amb regals d'empresa, principalment adreçats a clients importants.

Tant en el cas de Becier com a E.Leclerc, s'observa una rebaixa en el pressupost de les empreses i una menys restringida en els particulars. En el primer cas, les grans empreses gasten una mitjana de 250 euros en les cistelles, mentre que els particulars compren per uns 100 euros però acostumen a afegir vins o caves per tenir per A les festes. A E.Leclerc-Punt de Trobada, segons afirma el responsable de màrqueting, Martín Aparicio, les empreses petites destinen una mitja de 40 euros a les paneres, mentre que els particulars poden arribar als 80 o 100 euros, segons si inclouen pernil, informa l'ANA.

Aparicio també ha detectat un augment de la demanda al seu centre, ja que amb la crisi el pressupost de les empreses ha baixat i les empreses petites es decanten per comprar els lots als centres habituals de compra d'alimentació, afirma.

Des de Sant Eloi, el cap de compres del centre, Raul Calvo, també creu que s'han mantingut les vendes i preus de les paneres per a empreses. Compten arribar a les 500 comandes per a empreses andorranes amb preus de 25 a 100 euros. «En alguns casos el client té una llista de productes que vol a la cistella, mentre que en d'altres tenen un preu fixat», comenta Calvo. En particulars, però, la tendència es decanta més per la personalització i en general solen agafar els productes que volen per separat per fer-se la panera.

La majoria de les grans i mitjanes empreses andorranes han apostat per mantenir els lots o cistelles de Nadal per als seus treballadors, des dels bancs, fins a Illa Carlemany o Pyrenées. Tot i així, «com més gran és el client i la comanda, més ajustat és el preu però més es mira la qualitat», valora la responsable de màrqueting de Becier. En canvi, la baixada del pressupost en empreses més petites fa que la demanda en supermercats i hipermercats hagi augmentat en els últims tres anys, segons apunten des de E.Leclerc. A l'altre extrem, però, n'hi ha que en els últims anys han preferit canviar de regal i, com en el cas de Sant Eloi, transformar el valor del lot en vals de compra perquè els seus empleats en puguin disposar com més els convingui o en algun altre obsequi de valor similar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT