PUBLICITAT

Reñé, «indignat» pel tracte que rep Alguaire des de Barcelona

  • Assegura que s'està fent «pressió» en contra d'un equipament «imprescindible»
EL PERIÒDIC
LLEIDA

Periodic
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, amb responsables de mitjans de comunicació de Lleida Foto: ACN / ORIOL BOSCH

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha dit que se sent «indignat» pel tracte que es dóna des de Barcelona a l'aeroport d'Alguaire. En aquest sentit va assegurar que es fa «pressió» des de tots els àmbits en contra d'aquest equipament que va qualificar «imprescindible i necessari» per a les terres de Lleida ja que només es valora la seva eficiència econòmica. Reñé va afegir ahir que si es compara el cost que tindrà la línia 9 del metro de Barcelona, que ascendirà aproximadament als 8.000 milions d'euros, el retorn dels quals via el bitllet que pagarà l'usuari serà poc més d'un 30%, amb els 98 milions d'euros que va costar l'aeroport, i «es posa en qüestió, alguna cosa no estem fent bé».

Reñé va denunciar una «situació constant» des que es va posar en marxa l'aeroport de Lleida-Alguaire amb una «pressió des de tots els àmbits» en contra d'un equipament «necessari i imprescindible per ales terres de Lleida». Va afegir que «alguns només hi volen valorar la eficiència econòmica», però va remarcar que al territori, si els equipaments només s'han de valorar per la seva eficiència econòmica «ens equivocarem», informa l'ACN.

Reñé no va negar que amb els temps que corren no s'hagi d'atendre l'eficiència econòmica, però va remarcar que hi ha altres aspectes dels equipaments que s'han de fer per donar servei a les persones, al territori i a la seva economia. En aquest sentit, el president de la Diputació va fer ús de la comparació que va qualificar de «tòpic» que ja s'ha fet en reiterades ocasions entre el cost que va tenir l'aeroport i el que tindrà la construcció de la L9 del metro de Barcelona amb el retorn per part dels usuaris d'ambdues infraestructures.

Per tot plegat, Reñé va demanar i exigir «respecte per ser capaços de tenir el temps per trobar també l'eficiència econòmica» de l'aeroport, o almenys que amb el temps es pugui donar una consistència econòmica a la plataforma. Segons Reñé, l'aeroport no és tant imprescindible pel transports de passatgers que puguin volar fora sinó per als que vindran de fora i vertebraran el turisme de les terres de Lleida.

Segons Reñé, les «agressions» a l'aeroport d'Alguaire des de Barcelona es fan des de diferents àmbits, però en els últims temps, especialment des de determinats mitjans de comunicació. En aquest sentit, es va qüestionar el motiu i va apuntar a la possibilitat que desconeguin el tema del que parlen.

BRITÀNICS / El Govern català calcula que el dilluns aterrin a l'aeroport de Lleida-Alguaire en dos avions procedents de Londres i Manchester uns 500 passatgers per anar a esquiar a les pistes de la Vall d'Aran i Andorra. El Govern espera que les operacions amb el touroperador britànic Thomas Cook tinguin bons resultats i per això està previst que dilluns hi hagi una seixantena de persones treballant a les instal·lacions.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT