PUBLICITAT

Més turistes francesos 'es mouen a Andorra'

  • La campanya publicitària supera les previsions del Govern i deixa 3'5 milions al país
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

La campanya publicitària que el Ministeri de Turisme va llançar per atreure els visitants al Principat el mes passat, Alguna cosa es mou a Andorra, ha donat el seu fruit aconseguint uns ingressos de 3'5 milions d'euros –4'2 milions d'euros menys el cost de 700.000 euros en promocions i publicitat–, superant així la previsió inicial del Govern, que era de tres milions.

L'anàlisi de la campanya presentada ahir pel ministre de Turisme, Francesc Camp, ha permès anar més enllà, observant els moviments dels mercats de proximitat als quals anava dirigida. Així doncs, s'ha pogut observar un creixement en l'entrada de vehicles per la frontera francesa del 18% respecte el novembre de l'any passat, mentre que l'entrada de turismes espanyols ha registrat una tendència negativa respecte l'any passat. Per aquest motiu, una de les conclusions destacades del ministre de Turisme és que «hem d'invertir molt més a nivell publicitari i promocional a França, que ja és feia, però amb campanyes de proximitat es feia més amb l'espanyol», així doncs, s'han d'equilibrar els pressupostos de comunicació entre els dos països, ja que d'aquí un any o dos es podrien equilibrar».

Objectius assolits / Un altre dels aspectes que Camp va voler destacar és l'augment de turistes que passen una o més nits al Principat, que s'incrementa el 24% respecte a l'any passat. «L'augment de pernoctacions era el principal objectiu de la campanya», va recordar Camp. Tot i així, tant el nombre d'excursionistes (els que passen un dia al Principat) com la durada de l'estada dels visitants es va reduir, «tot i que en menor mesura que si no s'hagués posat en marxa la campanya»,va afegir.

Un altre dels objectius assolits, segons el ministre Camp, «és que la campanya ha millorat la percepció d'Andorra com a destí turístic de cap de setmana o pont en temporada baixa». Aquesta dada s'ha extret de les enquestes realitzades als establiments, als turistes dels eixos comercials d'Andorra la Vella, Escaldes i el Pas de la Casa i del web d'Alguna cosa es mou a Andorra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT