PUBLICITAT

L'ACA potencia el programa de joves pilots amb dos tutors

  • Vuit seran els pilots que estaran a les ordres de Lluís Sala i David Catalan aquesta temporada d'hivern
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Set dels vuit pilots del programa de joves de l'ACA ?falta Ayllon? en la graella de sortida del circuit del Pas, el cap de setmana passat a l'Andros Foto: JAS.ES

L'Automòbil Club d'Andorra (ACA) vol donar un salt qualitatiu aquesta temporada d'hivern amb el programa de joves pilots d'automobilisme sobre gel. No és que sigui un pas cap a la professionalització, però sí s'han volgut fer canvis per millorar la feina amb la base. És per això que l'entitat presidida per Josep Maria Cases ha fitxat dos tutors o preparadors perquè hi hagi una atenció més estreta amb els corredors i ha posat quatre cotxes Volkswagen Golf GTi a la seva disposició.

El número de pilots també s'ha incrementat. Dels cinc que hi havien el curs passat continuen Joel Capdevila (18 anys), Àlex Loan (17) i Èric Cortés (18), en un llistat de vuit que completen Ian Ubach (16), Albert Ayllon (20), Claudi Ribeiro (24), Íngrid Rossell (16) i Estefania Troguet (18).

Tots vuit van fer durant el novembre una jornada pràctica de formació en solitari i al volant en asfalt al Grandvalira Circuit del Pas de la Casa, una altra de teòrica amb Pep Besolí sobre l'estructura d'una carrera –el seu desenvolupament, les funcions dels comissaris i del director de cursa, els briefings...– i dues més de conducció en asfalt amb Marc Gutiérrez i Àlex Bercianos.

CONTRACTE DE BONA CONDUCTA / Una de les novetats que més criden l'atenció és el contracte que els han fet, basat en la bona conducta. Segons va explicar ahir a aquest rotatiu el director de la parcel·la esportiva de l'ACA, Jordi Serracanta: «Som molt estrictes en això. Volem que tinguin una preparació total i els ensenyem no només a pilotar sinó també el tracte amb la premsa, la imatge en públic, l'educació... Volem d'ells un comportament exemplar».

Dit contracte està relacionat amb un acord d'aliança amb Unicef, que consisteix en què els pilots realitzin una acció benèfica a favor d'aquesta organització i que es posicionin com un referent esportiu al seu entorn. «Els nostres joves pilots seran líders socials en la transmissió de valorts, hàbits i actituds que poden millorar el món. Qui no compleixi aquestes premises quedarà desvinculat del programa», va indicar Serracanta.

L'equip es va presentar a la cursa andorrana del Trofeu Andros, esdeveniment que van seguir des de la pista però també des de les diferents instal·lacions dels equips participants i amb el consentiment del director de la cursa francesa, Max Mamers, i la primera presa de contacte en competició sobre gel serà dissabte en la primera prova de les GSeries BPA que disputaran tots vuit. Després de les tres primeres proves, el grup realitzarà l'última jornada d'aprenentatge el pròxim 21 de gener, amb una anàlisi de les curses realitzades, formació específica i addicional sobre gel i practicant un últim assaig privat amb els seus respectius vehicles. Per davant quedaran tres curses més per aprofundir en la seva evolució.

LA GZERO I LA G1, EL MATEIX DIA / Les GSeries, dèiem, comencen el dissabte vinent amb un trofeu reservat als pilots nascuts a partir del 1987 dins de la categoria de dues rodes motrius en la qual hi competiran els vuit joves pilots del programa de l'ACA amb un Volkswagen Golf GTI, marca amb la qual Simó Sala va ser campió juntament amb Marc Gutiérrez en quatre rodes motrius.

Com a novetats destaca la fusió de les GZero i la G1 en el mateix dia. Les altres cinc es disputaran el 7,14 i 28 de gener i el 4 i 18 de febrer, totes elles al circuit del Pas. L'última també tindrà una GZero ja que com a tret diferencial es disputarà en la mateixa pista però en direcció contrària. Un altre punt a ressenyar és que les classificatòries puntuaran igual que les finals així els pilots hauran de donar sempre el màxim.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT