PUBLICITAT

Els comuns augmenten un 21% l'aportació a Andorra Turisme

  • El pressupost de la societat pel 2012 és de 15,5 milions, el 6% del qual per pagar a personal
EL PERIÒDIC
ENCAMP

Periodic
L'oficina de turisme d'Andorra la Vella. Foto: EL PERIÒDIC

L'aposta pel turisme, que ja des de la campanya electoral ha estat un dels punts considerats prioritaris per l'actual Executiu, anirà acompanyada també del suport comunal. Ahir en reunió de cònsols es va acordar que les set corporacions augmentaran un 21,3% la seva aportació a Andorra Turisme per al 2012. Aquest any hi han destinat 19.770 euros, i l'any vinent en destinaran 24.000. En total la societat treballarà amb un pressupost de 15,5 milions d'euros, 5,5 milions més que el que ha tingut aquest any.

El cònsol d'Encamp, Miquel Alís, va explicar que la gestió econòmica d'Andorra Turisme se centrarà sobretot en les campanyes de promoció a l'estranger, en la creació d'un departament comercial i en el treball per recollir informació sobre el comportament dels turistes, una base de dades que el Govern assegura que actualment «no està massa completa», va manifestar Alís. La partida destinada a personal es manté estable, tot i que al créixer la partida global representarà un percentatge inferior que al 2011. Concretament serà del 6%.

El cònsol encampadà va explicar que el consens entre els cònsols per augmentar la partida és total, tot i que hi ha certes corporacions que ha han aprovat els seus pressupostos per l'any vinent, i per tant hauran de plantejar una partida extraordinària. Amb tot, però, «ja serà tasca dels cònsols entrants», va manifestar. A més, Alís va recordar que els comuns havien arribat a destinar-hi 109.000 euros anuals.

balanç del 2011 / Pel que fa a aquest 2011, Andorra Turisme ha tancat amb números vermells, concretament amb un dèficit de 900.000 euros. Però al haver-hi una reserva de 2,1 milions dels darrers dos anys el resultat final ha estat de superàvit, va explicar Alís. Encara hi ha hagut un romanent que ha permès realitzar la campanya promocional de novembre.

Al llarg del 2011 el pressupost s'ha destinat sobretot a accions de màrqueting, s'han endut vuit dels 10 milions d'euros dels que disposava la societat. S'han fet accions per captar turisme britànic, rus, polonès i israelià. Paral·lelament, s'han dut a terme campanyes de temporada al client de proximitat de França i d'Espanya.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT