PUBLICITAT

El Grandvalira Circuit, escenari de «la millor carrera dels últims anys»

  • El director del campionat considera que «la prova d'Andorra és fins i tot millor que la de Val Thorens»
R. M. S. / E. O. G.
ENCAMP

Periodic
Evens aixeca un núvol de gel al seu pas per un dels revolts del Grandvalira Circuit, ahir. Foto: TONY LARA

Pel director del Trofeu Andros, el francès Max Mamers, «aquesta ha estat la millor carrera dels últims anys». L'emoció i l'espectacle estaven garantits amb la presència de les grans figures de les curses sobre gel. Però els comentaris de Mamers van més enllà de la competició esportiva. «Aquesta prova a Andorra és fins i tot millor que la de Val Thorens, perquè aquí si no hi ha neu es fa un buit a sota hi és asfalt, i no hi ha forats a terra ni res».

Així, la manca de neu no va ser impediment. Els cotxes van lliscar igualment per la pista fent saltar espurnes als revolts sota l'atenta mirada dels espectadors, que estoicament aguantaven el fred –si bé no tant com en d'altres ocasions, ahir al vespre, abans que comencessin les finals, el termòmetre marcava quatre graus negatius–. D'altres s'ho miraven protegits dins dels camions.

I tot això malgrat la manca de neu. «Que no hi hagi neu no és culpa de ningú, però els pilots i nosaltres estem contents perquè des que s'han asfaltat els pàdocs això ha millorat molt», va aplaudir Mamers la feina feta per adequar el Grandvalira Circuit a les exigències per continuar acollint una prova de la competició d'automobilisme sobre gel més important d'Europa. Si no s'eliminava el fang, l'Andros no tornava, i el fang s'ha ben tapat amb grava i asfalt. Tot l'esforç ha estat recompensat: «l'any vinent tornarem a ser aquí, tenim moltes ganes de mantenir la carrrera a Andorra», va sentenciar el director de l'Andros.

DAYRAUT I PROST ES CORONEN AL PAS / El tricampió de l'Andros i màxim exponent a la victòria final, Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman), es va adjudicar la victòria de la primera jornada, i l'expilot de Fórmula 1 Alain Prost (Dacia Lodgy) la de la segona. D'aquesta manera, el primer es manté al capdavant de la classificació general amb només un punt de marge respecte Prost.

Prost va marcar el millor temps en la primera màniga classificatòria de la primera jornada, i Dayraut en la segona. A les respectives finals, Prost guanyava sense problemes a Pierre Llorach (Clio), mentre que Dayraut cedia davant Franck Lagorce (Skoda Fabia). Malgrat això, per la major puntuació que atorguen les classificatòries, el pilot de Mini s'adjudicava el triomf de la jornada.

A la segona jornada, Prost va quedar segon a la primera màniga però a la segona s'imposava per davant d'Olivier Panis (Skoda). Dayraut, per contra, va acabar les classificatòries en quarta posició. A les finals Elite Sup es va veure vèncer Julien Maurin (Ford), però a la segona es va tornar a imposar Prost, clar vencedor de la jornada.

Lagorce és dels pocs que fan doblet a les dues categories de l'Andros, i va guanyar clarament les dues primeres competicions de l'Andros elèctric. Igual ho va fer Adrien Tambay (Siemens) en les dues següents.

Amb aquests podis la prova es va acomiadar ahir d'Andorra fins l'any que ve. La competició continua divendres i dissabte vinent a Alpe d'Huez. Després la competició s'aturarà per les festes de Nadal i es reprendrà el dia de Reis a Isola 2000-Alpes Maritimes, i durant tot el mes de gener passarà per Lans en Vercors, Saint Dié Des Vosges i Clermont-Superbesse. I la prova final, la tradicional exhibició a l'Estadi de França, per tancar una nova edició.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT