PUBLICITAT

L'Update destaca la importància de la gestió del temps com a motor de productes i serveis

  • Antonella Broglia i Alfons Cornella han parlat davant d'uns 150 empresaris destacats del país
  • Els experts han exposat les deu idees que els semblen més importants en l'actualitat empresarial
22112011_credit
Una imatge de l'exposició d'aquest matí a l'edifici de Crèdit Centre. Foto: ANA / D. R.
L'edifici de Crèdit Centre ha acollit aquest dimarts al matí la cinquena edició de l'Update, una sessió de dues hores que se celebra anualment amb el president i fundador d'Infonomia, Alfons Cornella, i la consultora Antonella Broglia. Els dos experts presenten en només dues hores les informacions, novetats i idees més importants que s'han dit en les conferències internacionals dels darrers mesos. Broglia apunta que "no tothom té temps de llegir tot el que es diu o d'anar a les conferències més importants" i per aquest motiu ells en fan un resum.

Així, una de les raons de ser de l'Update és estalviar temps als empresaris i ciutadans, i aquest és també un dels eixos centrals de l'exposició que han fet els experts. Cornella ha presentat el concepte "fam de temps", justificat pel fet que el 23% de la població dorm menys de sis hores diàries, amb les conseqüències negatives que això suposa. Per aquest motiu, el ponent parla de la necessitat que l'entorn s'organitzi per fer més fàcil la vida i estalviar temps, i és d'aquest punt d'on parteix la idea de fer servir la gestió del temps per crear nous productes i serveis.

Algunes de les novetats internacionals que ha presentat Cornella davant els prop de 150 empresaris, han estat els softwares per fer cua d'espera de manera interactiva. Aquests són una solució que els sembla positiva, per exemple, per als parcs temàtics, on es perd molt de temps esperant el torn. Així, aquest sistema permet apuntar-se a la llista i anar al lloc en qüestió en el moment precís que es pot pujar a l'atracció o entrar a l'espectacle.

Encara més avançat, però, és el sistema Siri, del nou telèfon d'Apple, que gestiona el temps de l'usuari amb la veu. Segons explica Cornella, se li pot demanar al dispositiu "que quan surtis de la feina et recordi que has d'anar a buscar un abric a la tintoreria", i només dient-li amb la veu, ell t'ho recorda també parlant.

La sessió d'aquest dimarts, però, s'ha centrat també en altres idees relacionades amb el món del turisme, els hotels i la restauració, i la importància dels aeroports en les ciutats. Aquests eixos que ha presentat la conferenciant Antonella Broglia, es tradueixen en la manera d'oferir serveis turístics que ha avançat cap a un món en que les destinacions no són només físiques sinó que "també pot ser mental, o pot ser que no sàpigues on vas". De fet, una de les darreres propostes d'agències de viatges són recorreguts organitzats segons el perfil del client, però sense informar-lo d'on se'l porta. A més, l'oferta s'està sofisticant cap a viatges especials com poden ser els de divorci, "on un matrimoni va a passar uns dies per reflexionar i decidir si finalment se separen o no". També s'organitzen viatges per a persones a qui se'ls ha mort un familiar, i se'ls programa l'escapada amb moments de reflexió o amb menjars especialment bons perquè "recuperin les ganes de viure".

Un altre dels aspectes presentats pels membres d'Infonomia han estat els nous sistemes de pagament, o la importància dels aeroports per als nuclis turístics. En aquest punt, Broglia ha apuntat que la globalització ara va lligada als aeroports, i les ciutats es creen en els entorns d'aquests perquè suposen un estalvi de temps i un ventall de possibilitats.

A l'esdeveniment, que organitza anualment Crèdit Andorrà, hi han assistit prop de 150 empresaris del país, així com els ministres de Turisme, Francesc Camp, d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, i de Finances i Funció Pública, Jordi Cinca.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT