PUBLICITAT

Innovar en els sectors tradicionals per tenir resultat immediats

  • Huguet i Aleix defensen l'obertura i la innovació com a oportunitats
E. O. G.
ESCALDES-ENGORDANY

El president de l'associació AS-Innova, Miquel Huguet, va defensar, en el sopar-col·loqui que organitza any rere any el Cercle d'Economia, l'aposta per les innovacions en els sectors tradicionals per obtenir resultats immediats en moments difícils com els actuals. Huguet va argumentar que en aquests sectors, l'esforç inversor requerit és menor que no pas en els àmbits del Biotech, les tecnologies de la informació i la comunicació o en les energies renovables, i es tradueix més ràpidament en resultats, creació de llocs de treball i beneficis.

I per això, a Andorra «l'obertura és fonamental». Per Huguet, permetrà l'arribada de projectes innovadors com per exemple els jardins verticals, que no requereixen de superfície i on les plantes viuen sense necessitat de substrat, o l'edició de llibres medievals fent ús d'alta tecnologia que es venen a 7.000 euros l'exemplar –es tracta de facsímils en edicions limitades–.

Però «tot es pot innovar», també els sectors tradicionals d'Andorra com és el turisme, però «sempre amb valor afegit». «És curiós», des del punt de vista d'Huguet, que la idea de fer hotels a les copes dels arbres no fos d'un andorrà, tenint en compte que «Andorra és el país rei de l'hoteleria».

Per la seva banda, el director d'Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI), Carles Aleix, es va mostrar convençut que «la sortida és l'obertura». Aleix va exposar que l'economia andorrana es basa en el mercat interior i les empreses han arribat ja al seu sostre de creixement. «I si no es pot créixer a dins, cal sortir».

En aquest sentit, el director de l'ADI va insistir en què l'obertura econòmica té dues direccions: una d'entrada de capital –que permetrà la diversificació de l'economia actual, basada en només tres sectors i dependents de l'entorn– i una altra de sortida –que permetrà els empresaris andorrans exportar els seus serveis al mercat global–. Mentre per sortir, no s'hauria de restringir l'àmbit, donat que el mercat és mundial, per l'entrada és «més fàcil» anar a captar primer en els mercats més propers, i després anar cada vegada més lluny, però també intervenen d'altres factors, com pot ser la cultura.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT