PUBLICITAT

«Andorra ha de fer seva la marca Pirineus»

  • Un expert en estratègies competitives proposa les línies que ha de seguir el Principat per vendre's fora
P. G.
CANILLO

Després de fer tot un repàs crític i en el pitjor sentit de la paraula, tirant per terra, certes campanyes publicitàries, Raul Peralba, president de Positioning Systems, es va atrevir de parlar de la marca Andorra, país dels Pirineus. Això sí, en aquest cas no va ser tant negatiu, i més tenint en compte la presència del ministre de Turisme i d'altres representants del sector. Però l'expert en marques, i en aquest cas, de llocs, va manifestar la necessitat de que el Principat s'apropi d'aquesta marca, «que faci els Pirineus seus», va dir.

Peralba va ser constructiu en totes les recomanacions i consells que Andorra hauria d'adquirir en aquella marca que vol fer créixer. Segons l'expert, primer s'ha «d'explotar la història». El soci principal de Trout&Partners, Worlwide Pioneers in Positioning va explicar a tots els presents quins són els conceptes que la marca Andorra ha de treballar. Entre d'ells està el de treure's els complexes, el d'informar que s'està fent aquí, pensar en positiu i crear sinèrgies entre els sectors, a més de tenir clar que els competidors s'han de tenir de fronteres cap endins i cap a fora s'ha d'anar com aliats.

L'expert en marques va donar aquestes línies estratègiques com una fórmula per crear allò que es pretén, que és vendre's.

L'enfocament competitiu, l'objectivitat, sobretot en els missatges publicitaris, l'adaptació a les circumstàncies i el sentit comú, són altres dels consells que Peralba va apuntar en el missatge o l'eslògan que Andorra vol crear-se com a seu. La seva representació. El seu aparador en un mercat ple de marques.

Una conferència interessant on es va fer un repàs de molts eslògans i marques publicitàries tant de productes com també de llocs i on Peralba va desmuntar cadascun del missatges que no han tingut èxit, explicant les raons del fracàs però també va lloar aquells que s'han posicionat en la memòria publicitària i han passat a la història.

L'adaptació al món global competitiu és l'objectiu. Si Andorra com a país vol crear una marca lloc ha de saber que dins d'aquesta hi ha d'estar el Govern, les institucions públiques, les empreses i la societat civil. Pel que fa als beneficis de la marca, segons Peralba, són la captació de turisme, la inversió in-out, i el creixement dels productes i dels serveis.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT