Carchat se situa segon a un Volant RACC on Bigordà és cinquè
- Al Català, també al Berguedà, Besolí abandona i el copilot Ribolleda venç amb Membrado de pilot
BERGA
- Carchat, amb Ribeiro de copilot, en un dels trams de dissabte de la prova del Volant RACC al Berguedà. Foto: FOTO ESPORT
Joan Carchat i el seu copilot Claudio Ribeiro (Peugeot 107) van iniciar amb bon peu la seva participació en el Volant RACC-Desafio Mobil1-Mavisa 2010. La segona posició assolida, a menys de 5s de l'equip guanyador de Víctor Pérez Raluy, en el 39è Critèrium del Berguedà, situa el pilot del Programa de Joves Pilots de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) entre els millors en un certamen en què, en l'anterior edició, va tenir opcions de ser subcampió fins a l'últim ral.li. En la mateixa cita del Volant RACC, Lluís Bigordà va acabar cinquè, a 2min 44s del guanyador, i ocupa aquesta mateixa posició en la general. Així mateix, Marcel Besolí va haver d'abandonar en la prova del Català que es va disputar paral.lelament, on precisament es va imposar el català Josep M. Membrado amb el copilot andorrà Josep R. Ribolleda, amb un Mitsubishi EVO Lancer X.
A Carchat se li va escapar el triomf en uns compassos inicials en què se li va notar la falta d'acoblament al Peugeot 107. En la primera secció (primer pas per La Guàrdia i Prats-Olost) va perdre gairebé 8s pel que fa als més ràpids. En el següent pas per La Guàrdia va perdre 5s més. A partir d'aquest instant el pilot andorrà va donar mostres de que les coses començaven a canviar i va aconseguir el seu primer scratch parcial de la temporada (segon pas per Prats-Olost). Va acabar la primera part del ral.li a gairebé 12s dels líders però convençut que el triomf fins i tot era possible. Va marcar els millors registres en les dues passades per Alpens i en la primera de la Costa dels Gats va arribar a l'última especial (segon pas per la Costa dels Gats) a menys de 3s del triomf. Però en aquest moment, Carchat va decidir ser prudent: "Em van comentar que hi havia oli a la carretera, en un lloc concret del tram, i vaig decidir no jugar-me-la... En realitat crec que hauríem pogut passar sense aixecar el peu", es va lamentar el pilot del Principat.
"Vaig començar una mica despistat al volant del Peugeot 107, un cotxe que pràcticament no havia provat. A les frenades, sobretot, no encertava el moment, de vegades ho feia massa tard i de vegades m'anticipava. A mesura que vam anar avançant al ral.li em vaig sentir molt més còmode i això s'ha notat en els cronos", va comentar sobre la cursa Carchat, el qual hi va afegir: "Això acaba de començar i estic convençut que donarem molta guerra en aquest campionat".
Per la seva part, Bigordà, que va ser cinquè amb el seu copilot Joaquim Suriñach, va manifestar pel que fa a aquesta primera cita de la temporada que encara està en rodatge amb el nou vehicle: "No havíem provat el cotxe i vam aprofitar aquesta primera cursa per començar a conèixer les reaccions del nou 107, Hem anat millorant els nostres temps a mesura que avançava el ral.li i això ens fa ser optimistes de cara a la propera carrera. Intentarem recuperar el temps d'inactivitat i sortir a la prova de Girona --18 i 19 de juny-- amb l'objectiu d'estar més a prop dels més ràpids de la nostra categoria".
Finalment, Ribolleda, com a copilot de Membrado en el Català on es van imposar també al Berguedà, va assegurar: "Ha estat un ral.li complicat en què el nostre ritme crec que en general ha estat molt alt. En el meu cas he estat més tens que fa unes setmanes en el Guilleries. Em fa la sensació que la pressió de córrer a casa del Pep m'ha afectat més a mi que no pas a ell". Aquesta va ser la sisena victòria de Membrado al seu ral.li.
Per a més informació consulti l'edició en paper.