PUBLICITAT

La FAM busca noies

  • Federació i seleccionador volen completar l'equip d'esquí de muntanya
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Tudel ha estat consultada per tornar; Dusautoir va dir prou fa dos anys. Foto: tony lara

No tenir noies a l'equip nacional d'esquí de muntanya preocupa a la Federació Andorrana de Muntanyisme (FAM) i especialment al seleccionador nacional, Jacques Soulié, que veu que des de fa dues temporades cap dona sènior competeix a nivell internacional. Això resta protagonisme global al combinat tricolor, una cosa que es pot entendre amb el símil del que ha ocorregut ara fa gairebé una setmana amb les curses de muntanya, on el fet de no tenir cap representació femenina ha impedit a Andorra puntuar en la classificació per nacions i assolir, ni més ni menys, que el podi europeu.

La qüestió no és fàcil de resoldre, perquè tot i la gran afició a l'esquí de muntanya que hi ha al Principat –fer un tomb per pistes i fora d'elles un cap de setmana és una bogeria de gent pujant muntanyes–, no hi ha dones que vulguin competir. Sophie Dusautoir ho va deixar fa dues temporades i Ariadna Tudel es va decantar pel ciclisme i no va poder compaginar-ho tot. Així, la FAM busca dones per representar el país. Entre elles, és clar, està la mateixa Tudel. Soulié considera que és una bona corredora, especialment competitiva i amb capacitat de patiment, com així es pensa també des dels òrgans dirigents de la FAM. És a dir: agrada.

Però hi ha problemes. Primer perquè Tudel està en procés de decisió sobre el seu futur esportiu una vegada ha apartat una mica la bicicleta, però també perquè des de la federació no es busca una representació puntual, sinó fidel. Això és assumir uns compromisos de presència en curses, d'entrenaments, de dinàmica d'equip pròpia.

Amb aquesta situació, l'equip d'esquí de muntanya, avui, està format exclussivament per homes i només en les categories inferiors s'hi troben dones com Inka Bellés o Laia Coma, totes dues amb un bon futur però encara joves per al que es busca a la FAM.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT