PUBLICITAT

Salt a la peixera on hi ha menjar

  • El Fòrum de l'EFA analitzarà com adaptar-se a una crisi «econòmica i institucional sense precedents»
  • Comptarà amb la presència de destacades personalitats com l'alcalde de Barcelona o l'exdelegat de Turisme de Mònaco
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Tomàs i Cardelús mostren el cartell promocional del Fòrum, ahir Foto: TONY LARA

Un peix famolenc salta de la seva peixera per submergir-se en una altra on hi ha menjar. Fa «un salt contranatura» per superar una situació problemàtica i cercar el benestar. Amb aquesta metàfora, el secretari tècnic de l'EFA, Joan Tomàs, i la vicepresidenta, Montserrat Cardelús, van simbolitzar ahir el contingut del 10è Fòrum de l'Empresa Familiar Andorrana, que se celebrarà a Soldeu dilluns vinent. Adaptar-se al canvi, porta com a nom, en relació a la conjuntura actual, una crisi «econòmica i institucional sense precedents», va definir Cardelús.

La qüestió, la qual s'intentarà resoldre durant el Fòrum, és endevinar en quin punt es troba el peix andorrà, va plantejar Tomàs. És a dir, si tan bon punt comença el salt, si comença a descendir cap a la peixera somiada o si ja hi ha arribat. El que està clar és que es tracta d'un salt sense marxa enrere, «tot el que s'havia fet fins ara no serveix», va assegurar la vicepresidenta de l'EFA. Per aquest motiu cal assolir un camí partint d'un «lideratge seré i clar, que gestioni una economia amb recursos escassos però que ha de ser sostenible», va manifestar Cardelús.

Tomàs ho té clar, l'empresari se'n sortirà. «A l'empresari andorrà li va la supervivència». Cal encetar, va exposar, un procés de reconversió interna, erigir nous models de negoci en què part de l'activitat es gestioni a través de la xarxa.

Xavier Trias obre el Fòrum

El 10è Fòrum de l'EFA presenta un cartell de luxe. El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, serà l'encarregat d'inaugurar-lo, per donar pas a l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, que parlarà del model turístic sostenible i desestacionalitzat en el que es basa Barcelona. Seguidament serà el torn del president de Positioning Systems, Raul Peralba, que ajudarà en el treball de definir una marca per Andorra.

Finalment, l'exdelegat general de Turisme de Mònaco, Michel Bouquier, explicarà un model de gestió turística en el qual «s'alineen els interessos d'un estat amb els seus ciutadans», va definir Tomàs. Però no hi ha lloc per a les sorpreses, no és que es vulgui convertir Andorra en un Mònaco carregat de luxe i casinos. L'EFA vol que se'l prengui com a referència per la manera com han comunicat el seu producte i per com s'integra a l'estructura productiva del país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT