PUBLICITAT

Les 2RM volen ser monomarca

  • Les GSèries dels més joves fomentaran la competició amb els clàssics Golf GTi Mk 1
R. M. S.
PAS DE LA CASA

Periodic
El circuit, ahir, amb la primera gran capa de neu caiguda els últims dies Foto: TONY LARA

El circuit del Pas de la Casa comença a tenir aspecte hivernal. Una bona primera capa de neu amaga tota la superfície de la pista i els pàdocs, i aquesta base blanca i freda permetrà obrir les GSèries BPA, el 17 de desembre amb la primera cita. Tot depèn, també, del fred que hi pugui fer les pròximes setmanes, ja que de moment no en fa massa com per congelar i esperar. Amb tot, és bona la previsió amb el que ja hi ha, i així s'espera una emocionant edició de les innovadores GSèries que aquest any també canvien una mica per afavorir l'espectacle. A més, en la categoria jove de 2 rodes motrius (2RM), destinada a pilots nascuts a partir de 1987, es donarà preferència entre els 15 pilots a què està limitada la prova als Volkswagen Golf GTi Mk 1, un clàssic, en un primer pas dels organitzadors per instaurar en el futur una prova monomarca.

El principal objectiu d'això, segons l'Automòbil Club d'Andorra, és igualar les prestacions i abaratir els costos. En un primer pas de compromís inicial, l'equip del programa de joves pilots de l'ACA es presentarà amb quatre unitats d'aquest model del Golf, una per a pilots femenines. De moment, l'ACA compta amb candidats novells, però en farà una selecció en les pròximes setmanes. De noies, també hi ha dues, tot i que de moment encara s'han d'establir reunions entre els implicats i els organitzadors.

CANVIS EN LA CATEGORIA REINA / També hi haurà canvis a la màxima categoria, on l'ACA ha previst variacions per fomentar la competitivitat en cursa, i no tant l'estratègia. Així, els pilots de 4 rodes motrius (4RM) realitzaran una tanda d'entrenaments lliures primer i tot seguit cada pilot correrà dues sèries classificatòries que, a diferència del que passava fins ara, puntuaran cadascuna d'elles segons un barem concret. Les graelles de les finals, que també repartiran punts segons un barem, es confeccionaran tenint en compte el millor temps de volta de la primera sèrie. Amb aquesta modificació, cada pilot haurà d'emprar-se a fons en cada sèrie, independentment del resultat d'una o d'una altra.

Per a aquesta categoria es preveu un màxim de 15 cotxes en pista, tots al mateix nivell ja que la reglamentació tècnica serà pràcticament idèntica en 4RM, afavorint la igualtat entre els Proto Gi els Turismes G.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT