PUBLICITAT

El Servei de Consum gestiona 300 reclamacions formals cada any

  • El Registre de Comerç i Indústria ha tramitat 522 baixes de comerços i 445 obertures
P. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Clients comprant en un establiment comercial. Foto: TONY LARA

Davant de les consultes i reclamacions rebudes (600 consultes a l'any, de les quals el 50% es converteixen en reclamacions formals amb un índex de resolució favorable del 77%), el Servei de Consum del Govern, que substitueix, entre d'altres les tasques que es feien des de l'ACU, preveu una reestructuració amb una ampliació dels horaris d'atenció als consumidors durant els set dies de la setmana. Així ho van explicar des del Govern, el qual explica que es formalitzaran els acords i convenis de col·laboració necessaris amb altres entitats i organitzacions relacionades amb la protecció i la defensa del consumidor per ampliar aquesta atenció.

Per la seva part, el Registre de Comerç i Indústria ha tramitat al llarg d'aquest any, i fins el 20 d'octubre passat, un total de 1.947 sol·licituds de comerç. D'aquetes 522 corresponen a baixes, 445 a obertures, 370 a modificacions, 585 a reserves de nom comercial i, finalment, cal destacar que només 25 negocis han reclamat les respectives autoritzacions d'ampliació d'horaris comercials.

REFORÇ DEL SERVEI DEL CONSUM / El servei de Consum, en aquest mateix període, ha atès 569 consultes i ha tramitat 278 reclamacions. La darrera reestructuració del ministeri d'Economia i Territori, ha permès reforçar les línies de treball d'aquest departament. Es preveu donar de més amplitud el servei en matèria d'informació al consumidor, amb el suport d'altres departaments com el al Centre d'Atenció contra l'Instrusisme (CACI). A més també es destaca la millora de l'accessibilitat i visibilitat del formulari de queixa o reclamació al web www.consumidor.ad. Es preveu la imminent implantació d'un formulari 100% electrònic que permetrà a través d'Internet fer qualsevol reclamació de consum. Amb tot l'objectiu final és donar servei amb una ampliació horaria d'atenció als consumidors durant els set dies de la setmana.

71 EXPEDIENTS SANCIONADORS / Pel que fa al vessant repressiu d'aquest departament, el Servei d'Inspecció ha proposat la incoació de 71 expedients sancionadors, dels 370 controls efectuats, dels quals va aixecar 226 actes. La majoria d'aquests expedients estan motivats per infraccions relatives a les autoritzacions comercials, però també hi ha infraccions als horaris comercials, pel que fa a la llei que regula aquests i el descans en diumenge dels treballadors del sector. L'import total de les sancions d'aquests expedients ascendeix a 90.000 euros. Les sancions aplicades tenen un cost que va des dels 60 als 6.000 euros.

Des del servei d'Inspecció es controla l'activitat econòmica i es comprova la veracitat de les dates que conté el Registre de Comerç i Indústria. A més es coordina amb les comunicacions que arriben al CACI, dóna suport tècnic a la tramitació de les reclamacions del Servei de Consum i denúncia els incompliments en l'àmbit purament comercial, sobre la normativa d'horaris, els dies de tancament obligatori, l'exercici de les professions immobiliàries, entre d'altres.

La Unitat de Comerç i Consum, adscrita al departament d'Economia del Ministeri d'Economia i Territori està basada en una estructura formada per tres pilars o serveis. Es tracta del Registre de Comerç i Indústria, del Servei de Consum i del Servei d'Inspecció.

Ara, però, els esforços estan centrats en el Servei de Consum per millorar la informació als consumidors a través de la coordinació de diferents departaments.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT