PUBLICITAT

«El nou espai no competirà amb l'actual, és una evolució»

C. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Pascuet assegut a les escales de l'entrada del complex termolúdic, aquest divendres. Foto: ÀLEX LARA

Fa set mesos que encapçala la direcció de Caldea, un «somni» per ell, assegura. Va canviar el totxo (era el president de l'ACODA) per l'aigua. Tot i que tenint en compte les vistes des del seu despatx, a la sisena planta del complex, la construcció no l'ha deixada del tot de banda. Obrers i maquinària per erigir la nova nineta dels ulls de Carles Pascuet: l'ampliació de Caldea. Un nou espai per una nova demanda de la societat, manifesta.

–¿Fa més de mig any que és el director de Caldea, com s'hi troba?

–Estic molt content, és casi un somni poder dirigir una empresa com aquesta. Destaco sobretot com m'han acollit, tota la gent que treballa aquí m'ha obert les seves portes. A mi, que no provenia d'aquest sector, m'ha facilitat molt la integració.

–¿Què hi ha trobat?

–Un equip al voltant de 150 persones que treballa i somia en el novembre de l'any vinent, quan s'obrirà l'ampliació de Caldea. I un equip que ho compagina amb la dificultat que comporta el dia a dia.

–¿Què representa per a Caldea aquesta ampliació?

–Cal anar enrere per entendre-ho. Caldea es va inaugura fa 17 anys. Llavors, el concepte que va implantar va trencar amb el mercat del món termal. Va incorporar la idea de termoludisme, amb instal·lacions més grans. Això va fer que ens donéssim a conèixer. Però al llarg del temps la gent ha anat evolucionant i nosaltres hem volgut d'anar incorporant noves coses per tots ells. Ara difícilment et trobes un hotel que no tingui la seva zona d'aigua, de relax. Tenim més competència, els clients demanaven alguna cosa més. Vam veure necessari avançar cap a una segona fase. I aquí és on entra l'ampliació: aquest projecte dóna continuïtat al que oferim ara.

–¿Què oferireu de nou?

–Oferirem un servei integral amb tot allò relacionat amb el benestar. És a dir, vindrà una persona amb els seus problemes, preocupacions i maldecaps. I nosaltres voldrem que se senti bé. Ho farem a partir de programes relacionats amb l'esport i l'activitat física, amb l'aigua, l'assessorament dietètic...L'assessorarem amb tot allò relacionat amb el cos.

–És a dir, ¿a la persona se li oferirà un programa personal de benestar?

–Més o menys. No serà només aigua, només tractament. També hi haurà activitats físiques, activitats mentals, activitats relacionades amb la nutrició i bons hàbits alimentaris. Sempre basant-se en l'assessorament.

–¿Aquest nou servei estarà totalment separat de la zona actual?

–Sí, seran dos serveis diferents. Però en un dels programes en els que estem treballant és l'estada de dos dies. Un primer de descoberta al termolúdic actual i un segon al nou centre. Cal tenir en compte que no són competició l'un de l'altre, són una evolució.

–¿I les instal·lacions, com seran?

–La part principal constarà de tres cascades superposades. L'arquitecte Jean Ruols s'ha inspirat en les cascades naturals turques de Pamukkale. Hi haurà instal·lacions innovadores, com un concepte de sales de tractament basat en un pètal, amb quatre fulles temàtiques. Tindrem un gimnàs enorme, de darrera generació, tindrem sales de relaxació, diferents sales d'assessorament amb els seus especialistes, etc..

–Per tant, ¿hi haurà una contractació important de personal?

–Evidentment. El personal que tenim actualment el formarem, i contractarem al voltant de 30 i 40 nou personal.

–Pel que fa a la restauració, entenc que també anirà encarada a aquest concepte de cura i benestar...

–Justament la restauració formarà part del producte que vendrem. Hi haurà assessorament nutricional i recomanacions que durant el temps d'estada el visitant les trobarà reflectides a la nostra restauració. Per tant no parlem tant d'una restaurant amb concepte selecte, estil estrella Michelin com el que teníem, sinó dietèticament equilibrat i saludable.

–Tenint en compte tot el que explica, una família tipus amb pare, mare, fills, no encaixa gaire amb la nova part de Caldea...

–Precisament un dels serveis alternatius que estem estudiant per a l'espai actual de wellness (la zona de dalt i el gimnàs) està pensat per les famílies que vinguin amb els nens. El concepte de poder cuidar els nens dins d'un entorn termal. Els espais que ara quedaran buits donaran servei a aquesta família que ens visita. Això si, fugint del terme guarderia, serà més un tema de descoberta de l'aigua. Una zona perquè nens de fins als 14 anys puguin gaudir-la. O potser també una mica més grans,encara ho estem estudiant. A més, també volem que algunes de les activitats per a adults del nou espai es puguin compaginar amb els fills.

–¿Quan veurem tot el que proposa aquest nou Caldea?

–Ara mateix estem complint els terminis. Se'ns entregarà l'edifici el novembre de l'any vinent.

–Suposo que la passarel·la d'accés la veurem abans...

–Sí. La passarel·la és i serà la porta d'accés als dos centres. S'hi podrà accedir aquest pont de la Puríssima. Després quedarà un mes més per fer els darrers retocs de l'estructura.

–El passadís d'entrada i les galeries comercials, ¿quedaran igual?

–Sí, i just a sota de les galeries comercials hi haurà l'entrada al nou espai. Hi haurà un gran hall. A més, tot el que fa referència als socis es traslladarà a les noves instal·lacions.

–Passem ara a la zona actual ¿Estan previstes millores properament?

–Es tracta d'un edifici que s'ha d'anar conservant. A més el client ens exigeix que ens posem al dia, que ens actualitzem. L'any passat vam gastar uns 700.000 euros i cara l'any vinent no serà molt diferent la inversió. No podem oblidar que els nostres ingressos parteixen de l'espai termolúdic.

–¿Pel pressupost de l'any vinent hi haurà contenció de la despesa?

–És inevitable. Caldea és una empresa que s'ha creat per durar molt de temps. Ha de ser sostenible. Més que retallar, el repte que tenim és el de variabilitzar els ingressos. És a dir, que la despesa vagi relacionada amb els ingressos. Em refereixo a despesa elèctrica, il·luminació, manteniment, d'equips de tractament, etc. I que quedi clar que el servei el volem mantenir, fins i tot incrementar.

–¿Com està anant l'any?

–No som aliens a les variables macroeconòmiqes. Estem una mica per sota de l'any passat. Però falta tancar les xifres del pont de Tot Sants, que ens ha anat molt bé. Hem tingut la mateixa gent però hem facturat un 13% més. De gener a octubre estem una mica per sota de l'any passat, tant en entrades com en facturació.

–L'any passat vau tancar amb dos milions d'euros de beneficis. ¿La xifra es mantindrà?

–M'agradaria poder donar aquesta notícia al Consell d'Administració. Dependrà molt de com vagi la campanya promocional del novembre i de com vagi el desembre. A més, pel que fa als ponts que queden aquest any cau bé, pensant en el client espanyol.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT