PUBLICITAT

Els viatges al Tobotronc creixen un 14% entre juny i setembre

  • Naturlàndia factura un 2% menys que fa un any però la previsió és acabar l'any per sobre
C. G.
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Joves escolars a punt de fer un viatge en el Tobotronc. Foto: TONY LARA

L'estiu a Naturlàndia ha deixat més visitants que l'any passat. Ho demostra el nombre de viatges que ha comptabilitzat el Tobotronc, l'atracció estrella. Segons les dades facilitades per Naturlàndia, entre el juny i el setembre han estat 72.912 viatges, el que representa un 14% més que en el mateix període de l'any passat.

També la resta d'activitats han deixat un balanç positiu. El director general, Ricardo Masegosa, va destacar per sobre de tot l'augment del 55% de la facturació d'aquestes opcions d'oci de Naturlàndia, entre les que s'hi inclou les passejades amb ponies, la nova zona infantil, les rutes de natura, el paintball o el mini tubby. Masegosa va recordar que aquesta és la direcció en la que treballa l'ecoparc temàtic, és a dir, diversificar les activitats de negoci, augmentar el pes específic de les activitats al volum de facturació i en conseqüència, disminuir el pes del Tobotronc.

El balanç estival en xifres suposa una mica de tranquil·litat pels responsables de Naturlàndia, tenint en compte que ha estat una temporada complicada, després de la denúncia pública de les famílies de dues persones que van patir accidents baixant amb el Tobotronc. Amb una de les famílies s'està negociant per tal que siguin indemnitzades.

Amb tot, el Tobotronc segueix a ple rendiment. Des de principi d'any fins a l'octubre, s'han realitzat 116.238 viatges en el tobogan de natura més llarg del món. Unes xifres que permeten superar els 380.000 viatges des de la seva posada en funcionament, el març del 2008.

un 2% menys de facturació / Això sí, l'augment de visitants i de baixades al Tobotronc no s'ha traduït en més facturació. Les xifres estivals, amb 1.772.615 euros, estan un 2% per sota de les de fa tot just un any. En part, es deu al fet que aquest any, per primera vegada, Naturlàndia ha assumit algunes de les activitats que abans estaven subcontractades. Entre elles les relacionades amb el motor, que han patit una baixada d'afluència.

Cara les previsions de tancament d'any, Masegosa es va mostrar convençut que s'acabarà per sobre les xifres del 2010 tenint en compte que el pont de Tots Sants «ha estat boníssim i encara ens queda el de la Puríssima». Masegoga va destacar, en aquest sentit, que aquest 2011 s'ha assolit «l'objectiu d'augmentar el nostre marge de facturació, i això ens farà millorar els resultats en un any que prevèiem molt complicat».

Naturlàndia ja es troba immersa en la preparació de la temporada hivernal, que arrencarà amb «bones perspectives». Es treballa amb noves activitats per fer repetir el client, sobretot el local. La gran esperança és el turisme rus, que segueix augmentant, «i això és una bona notícia perquè és un turista que normalment gasta i es reparteix molt entre els diferents pols d'atracció turística que tenim a Andorra», va plantejar Masegosa.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT