PUBLICITAT

Proximitat massanenca

  • Mig any després de la seva creació, el servei comunal ha atès vora 400 casos
EL PERIÓDIC
LA MASSANA

Periodic
Un agent de la Massana conversa amb uns escolars Foto: EDUARD COMELLAS

El Servei de Proximitat de la Massana ha resolt prop de 400 casos des de la seva posada en funcionament. Fa prop de mig any que els massanencs disposen d'aquest servei destinat a resoldre qüestions relacionades amb la convivència ciutadana, i tenint en compte el nombre de peticions, i també el nombre de casos resolts, sembla que la ciutadania està satisfeta amb aquest nou concepte d'ajuda i col·laboració.

De totes les demandes que ha rebut el Comú, s'han pogut resoldre el 90%, segons informa la Corporació. La resta està en vies de resolució. D'aquests expedients ja tancats, el 31,5% corresponen a obres i millores per a la parròquia, el 40% són demandes relacionades amb la via pública i la circulació, i un 14% tenen a veure amb d'altres organismes o parapúbliques.

El Servei de Proximitat està format per dos agents fixos: Eric Kölher i Toni Granados. Dos persones força desconegudes al principi del servei, però que amb el pas del temps s'han guanyat als massanencs. Sobretot als nens, que cada dia els veuen a l'entrada i a la sortida dels centres escolars.

La tasca del Servei de Proximitat té un doble vessant. D'una banda, els agents fan inspeccions de forma constant per detectar qualsevol anomalia a la parròquia, com és el cas de desperfectes en el mobiliari urbà, pintades o comportaments incívics. A través d'aquestes inspeccions s'han resolt 300 anomalies en sis mesos.

Paral·lelament, els agents de proximitat són els receptors de les queixes directes dels ciutadans, amb la missió de trobar una ràpida solució i fer-ne un seguiment.

El funcionament és el següent: quan una persona detecta i informa sobre un problema, s'estudia i se li comunica la resolució. Posteriorment es realitza un control perquè no es torni a repetir el problema.

Un dels aspectes que més porten de cap al Servei de Proximitat és l'incivisme dels propietaris dels gossos. Aquestes persones canvien de comportament en presència d'un agent. Amb l'entrada en vigor de l'ordinació de la Via Pública es preveu que aquestes actituds incíviques es redueixin, ja que els comportaments inadequats podran comportar sancions administratives.

Per la posada en marxa del servei, els agents massanencs van comptar amb la col·laboració de la Policia local de la Seu d'Urgell, pionera en aquest concepte de proximitat. Fa uns mesos, els alturgellencs van fer una estada a la Massana per intercanviar mètodes.

¿I com posar-se en contacte amb aquest servei? Molt senzill. Sortint al carrer, ja que sempre estan voltant per la via pública.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT