PUBLICITAT

85% d'ocupació hotelera

  • Mobilitat comptabilitza l'entrada a Andorra d'uns 60.000 vehicles al llarg dels quatre dies festius
L. F. M.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Afluència turística a l'avinguda Carlemany el dissabte, en un dels moments en què passava un grup d'animació per aquest carrer. Foto: TONY LARA

«Tenint en compte els tres dies, hem complert perfectament les previsions, i estaríem més a prop del 85% d'ocupació hotelera», va explicar ahir Antoni Azurmendi, portaveu de la Unió Hotelera (UHA). Segons Azurmendi aquest dies del pont s'han pogut veure fins i tot cartells de complert en alguns hotels. Tot i gaudir d'un dia més del que és habitual per Tots Sants, el portaveu de l'UHA va dir que «no s'ha pogut compensar el fet de no haver comptat amb el pont del Pilar»,

Les zones amb més ocupació han anat variant al llarg del pont, Azurmendi va constatar que el dissabte, les parròquies més altes van ser les que van tenir més ocupació, en canvi el diumenge van tenir més ocupació les centrals. Pel que fa a la procedència dels visitants, «la majoria han vingut de Catalunya, seguint el turisme de proximitat que caracteritza aquests dies de festa, seguit dels d'Aragó, Llevant i França». A més, va afegir que també han començat a arribar turistes de Madrid i sel País Basc.

La sensació general és que ha estat un pont amb èxit d'afluència, una sensació que confirmen les dades provisionals aportades per l'àrea de Mobilitat i Seguretat Viària. Jaume Castells, cap d'aquesta àrea, va informar ahir que al llarg dels quatre dies de pont «han entrat a Andorra uns 60.000 vehicles, 35.000 per la frontera del riu Runer i 24.000 pel Pas de la Casa». Així doncs, només 3.000 vehicles menys que el pont de Tots Sants de l'any 2005, que va ser de 63.000 vehicles. El dia de màxima afluència va ser diumenge, dia en què es van registrar 17.000 vehicles, 9.600 a la frontera del riu Runer i 7.300 a la del Pas de la Casa. Segons Castells, les retencions es van concentrar al dilluns a la tarda, dia de màxima sortida amb 18.000 cotxes, i ahir al matí, en la qual hi va haver aproximadament un quilòmetre de retenció a Sant Julià de Lòria entre les 11 i les 14 hores.

Pel que fa al perfil del visitant, Rosa Pons, de l'Associació de Comerciants de l'Avinguda Meritxell, va comentar que no «ha estat un públic de nivell adquisitiu alt», ja que la majoria portaven bosses amb productes de baix cost. De totes maneres, Pons va afegir que «l'afluència als carrers ha estat positiva, acompanyada de música i alegria», per finalment concloure que «si hi ha activitat és positiu per a tots».

LES CAMPANYES/ La iniciativa hotelera Andorra a Taula i la campanya del Govern Alguna cosa es mou a Andorra començaven a posar-se en funcionament aquest pont de Tots Sants.

Pel que fa la primera, tot i que encara no s'ha pogut confirmar les xifres de les previsions, la iniciativa de la UHA, Andorra a Taula, ja està començant a fer-se conèixer, sobretot a nivell de mercat intern. Azurmendi va explicar que «les famílies i la gent d'Andorra ha optat per fer un recorregut amb els restaurants que l'ofereixen. La gent del país s'ha mogut molt, també de fora, però encara no ho coneixen tant». El portaveu de l'UHA va afegir que «als restaurants que hem preguntat ens han comentat que han venut molt els menús, i és que per 25 euros és una proposta molt atractiva».

De la mateixa manera, Alguna cosa es mou a Andorra ha estat més aprofitada per la gent del país que pels turistes de fora. És l'exemple de la promoció que consisteix en què alguns establiments ofereixin als seus clients vals per descomptes en carburants. Els comerços d'Illa Carlemany consultats que han ofert els vals aquest pont, van comentar que «els han demanat clients del país», i pràcticament cap turista.

Així doncs, la incidència de la campanya turística en aquest pont ha estat baixa, com ja havia previst Azurmendi, perquè els que han entrat al país per aquestes dates ja tenien fetes les reserves i planificada la visita i per tant, «no s'han informat a la web de les promocions i els paquets». El portaveu de l'UHA va afegir que, no obstant, «un cop al país, els turistes sí que s'han pogut beneficiar de les activitats i descomptes oferts».

Finalment, Azurmendi va voler destacar que l'èxit de les campanyes es haver arribat a acords i la col·laboració entre el sector públic i privat. «El centre d'aquestes campanyes no era el pont», va explicar el portaveu de l'UHA, sinó el mes de novembre, quan «els comerços iniciaran els descomptes i els turistes coneixeran més les ofertes i els pacs dels hotels juntament amb les activitats i els restaurants».

Per saber, doncs, si les campanyes han estat o no efectives, s'haurà d'esperar a finals de novembre.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT