PUBLICITAT

Camp reclama la unió per a la marca Pirineus

  • El ministre veu necessari un compromís ferm dels vuit territoris implicats
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, va defensar ahir durant les vuitenes Trobades Culturals Pirinenques que per construir una marca Pirineus forta «hauríem d'anar cap a la resta de temporades», concretament a l'estiu perquè no hi ha tanta gent i hi ha menys ingressos, menys beneficis i s'hi haurien de dedicar menys inversions.

Per poder crear aquest segell, el ministre va indicar que caldria inicialment fer una prova pilot oferint un producte transversal i si funcionés pensar, més endavant, en un conjunt d'ofertes més àmplies. En aquesta segona etapa, Camps va destacar que caldria crear un organisme que gestionés la marca Pirineus i per fer-ho seria necessari «un compromís ferm dels vuit territoris que configuren els Pirineus per aportar-hi diners».

Camp va reconèixer que el desig seria estar dins d'una marca única, amb uns objectius comuns i uns plans d'accions similars però, ara per ara, els vuit territoris són molt diferents entre sí quant a objectius i a estratègies turístiques. Malgrat tot, el ministre va admetre que el repte és «crear una marca Pirineus forta, que tingui notorietat i es conegui» però, va advertir que l'hivern és una època molt consolidada als Pirineus i ja existeixen marques potents de manera que crear-ne una altra pot ser molt costós.

Per això, Camp va reconèixer que ara els pressupostos són escassos i «l'oportunitat per crear una marca Pirineus seria a l'estiu, però que també pogués servir per a les temporades de primavera i tardor». En aquest cas va recordar que «l'afluència al massís pirenaic és més baixa, les estacions d'esquí hi dediquen menys diners perquè hi ha menys gent, hi ha menys beneficis i s'hi haurien de dedicar menys inversions», informa l'ANA.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT