PUBLICITAT

Turisme proposa unir els territoris per centrar la marca Pirineus a l'estiu

  • Camp afirma que caldria inicialment fer una prova pilot oferint un producte transversal
29102011ministre
El Govern, Coalició Reformista i APC mantenen reunions previas al plé de la camara per aclarar postures i plantejar sortides a la situació actual. Foto: JOSE BLANCO
El ministre de Turisme i Medi Ambient d'Andorra, Francesc Camp, ha explicat durant les vuitenes Trobades Culturals Pirinenques que per construir una marca Pirineus forta "hauríem d'anar cap a la resta de temporades", concretament a l'estiu perquè no hi ha tanta gent i hi ha menys ingressos, menys beneficis i s'hi haurien de dedicar menys inversions. Per poder crear aquest segell, el ministre ha indifcat que caldria inicialment fer una prova pilot oferint un producte transversal i si funcionés pensar, més endavant, en un conjunt d'ofertes més àmplies. En aquesta segona etapa, Camps ha destacat que caldria crear un organisme que gestionés la marca Pirineus i per fer-ho seria necessari "un compromís ferm dels vuit territoris que configuren els Pirineus per aportar-hi diners".
Camp ha reconegut que el desig seria estar dins d'una marca única, amb uns objectius comuns i uns plans d'accions similars però, ara per ara, els vuit territoris que conformen els Pirineus són molt diferents entre sí quant a objectius i a estratègies turístiques. Malgrat tot,  el ministre de Turisme i Medi Ambient ha admès que el repte és "crear una marca Pirineus forta, que tingui notorietat i es conegui" però, ha advertit que l'hivern és una època molt consolidada als Pirineus i ja existeixen marques potents de manera que crear-ne una altra perquè competeixi amb les que ja estan consolidades pot ser molt costós.

Per això, el ministre de Turisme i Medi Ambient, ha reconegut que ara que els pressupostos són escassos i "l'oportunitat per crear una marca Pirineus seria a l'estiu, però que també pogués servir per a les temporades de primavera i tardor". En aquest cas ha recordat que "l'afluència al massís pirenaic és més baixa, les estacions d'esquí hi dediquen menys diners perquè hi ha menys gent, hi ha menys beneficis i s'hi haurien de dedicar menys inversions".

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT