PUBLICITAT

'Andorra a Taula' dóna el tret de sortida confiant vendre 4.000 menús

  • L'objectiu és apropar el client, interior i estranger, a la trumfa i la carn de vedella de qualitat del país
ÈLIA ORTS GARRI
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El xef Carles Flinch mostra, ahir, dos dels plats que inclou en el menú que ofereix el restaurant Can Manel en el marc de les jornades Andorra a Taula. Foto: ANA / N. M.

Després d'uns anys de parada, la Unió Hotelera d'Andorra (UHA) recupera les jornades gastronòmiques Andorra a Taula. Avui donen el tret de sortida confiant vendre al voltant de 4.000 menús aquest cap de setmana de pont de Tots Sants, i uns 300 vals. Ja abans de començar s'havien venut una cinquantena de vals, que es poden adquirir a les recepcions d'hotels i oficines de turisme. Al llarg de la campanya, la UHA espera que es puguin arribar a servir un total de 15.000 menús i vendre un miler de vals. L'objectiu de la campanya és «apropar el client, tant turista com d'Andorra, a la trumfa i a la carn de qualitat», va manifestar ahir el president de la comissió organitzadora de l'Andorra a Taula, Angelo Guitard. Igualment, va afegir que es vol «posicionar Andorra altra vegada dins el món de la gastronomia i en el lloc que li correspon».

Serà fins el 27 de novembre que els 44 establiments participants a aquestes jornades oferiran menús en els que algun plat està elaborat amb trumfes del país i carn de vedella de qualitat. Fins a aquella data, la UHA confia vendre uns 15.000 menús, el que és un centenar per establiment. I per aquest cap de setmana, llarg del pont de Tots Sants per al qual es preveu una ocupació hotelera superior al 80%, esperen arribar als quatre milers de menús servits. De fet, ja s'han venut una cinquantena de vals, en gran part a Andorra, però també hi ha algun hotel que ha fet paquets «d'experiència gastronòmica», incloent menú i nit d'hotel, segons va explicar el gerent de la UHA, Joan Armengol. En aquest punt, el gerent va valorar que cal acostumar-se a la venda de vals des de les mateixes recepcions d'hotel, que és qui té un contacte més proper i directe amb el turista.

Segons els càlculs de la UHA, en el període de temps que durarà Andorra a Taula es consumiran prop de 2.000 quilos de trumfes i 3.500 de vedella. Entre els plats proposats –tots ells, són «menús elaborats amb molta cura i afecte», va subratllar Guitard– s'hi poden trobar trumfes de Llorts amb roquefort i pernil; canelons de rostit de festa major amb vedella del país, suc de tòfona i beixamel de ceps; hamburguesa de vedella d'Andorra amb escalopa de foie a la planxa i reducció de Pedro Ximenez sobre pa torrat; trumfa gratinada amb formatge de cabra i fruits secs; trumfa farcida de carn de vedella; parfait de vedella dels nostres ramaders estofada amb bolets de tardor; o estofat de vedella a l'andorrana.

Pel que fa a la participació d'establiments, Armengol va valorar que 44 és una «xifra força raonable», tenint en compte la situació econòmica actual i el fet que les jornades s'han organitzat «amb poc temps». El gerent de la UHA va aprofitar per recordar que en edicions anteriors –feia sis anys que no es celebraven les jornades Andorra a Taula– «mai» s'havien adherit més d'una cinquantena d'establiments, i fins i tot en alguna ocasió havien estat només una trentena. Així, Armengol va defensar que 44 és «una mostra representativa de la cuina andorrana».

ANDORRA DINS EL MÓN GASTRONÒMIC / La recuperació de les jornades Andorra a Taula s'emmarca en la campanya Alguna cosa es mou a Andorra, i el seu objectiu és promoure la gastronomia del país com a atractiu turístic. En aquest sentit, Guitard va subratllar la diversitat gastronòmica del país, la qual cal promocionar i donar a conèixer, tant entre el client del país com al turista. Així, el president de la comissió organitzadora de l'Andorra a Taula, va manifestar que cal «posicionar Andorra altra vegada dins el móns de la gastronomia», i fer-ho «en el lloc que li correspon».

Com a «èxit» anticipat, la pròpia recuperació de les jornades, que era un dels objectius que s'havia marcat la UHA. També s'hi ha de sumar que per primera vegada s'hagi arribat a un acord per establir un preu unitari, de 25 euros el menú (begudes no incloses).

Malgrat aquests «èxits» ja assolits, i dels que puguin arribar, la UHA vol conèixer l'opinió del client sobre aquestes jornades. Per això els qui tastin els menús podran omplir una butlleta responent preguntes de satisfacció. Com a recompensa, entraran en un sorteig de 10 entrades a Caldea. Aquestes enquestes també serviran a l'organització per saber «a què és sensible» el client i així adaptar millor la resposta a les seves demandes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT