PUBLICITAT

La Unió Hotelera espera vendre 4.000 menús aquest pont

  • 'Andorra a Taula' vol promocionar els restaurants i alhora millorar la percepció que tenen els turistes de la cuina andorrana
28102011uh
El president de la comissió organitzadora de l'Andorra a Taula, Angelo Guitard, i el gerent de la Unió Hotelera d'Andorra, Joan Armengol, han presentat les jornades gastronòmiques Andorra a Taula. Foto: ANA / M. C.
La Unió Hotelera d'Andorra (UHA) recupera la tradició gastronòmica de tardor amb les jornades Andorra a Taula, que s'inicien aquest dissabte, de la mà de la campanya de turisme Alguna cosa es mou a Andorra. Durant aquest pont de Tots Sants, l'UHA preveu vendre 300 vals i 4.000 menús dels establiments adherits a la campanya. L'objectiu és promocionar els restaurants i alhora millorar la percepció que tenen els turistes de la cuina andorrana.
Un total de 44 establiments de restauració participen a les jornades gastronòmiques Andorra a Taula, que comencen aquest dissabte i s'allargaran fins el 27 de novembre. Segons ha informat el president de la comissió organitzadora, Angelo Guitard, els restauradors esperen servir prop de 2.000 quilos de trumfes i 3.500 de carn de vedella. Pel que fa a la producció de la carn de vedella, Guitard ha explicat que no ha de suposar un problema perquè n'hi ha prou, però que a més, s'han esforçat a no oferir només les parts nobles de la vedella, sinó ampliar les opcions. Així, s'han inclòs plats elaborats amb galtes, cua o altres parts de l'animal.

Guitard ha indicat que, pel moment, ja s'han venut prop d'una cinquantena de vals per a les jornades, i que al llarg d'aquest pont s'espera ampliar-ne la demanda. Pel que fa a l'ocupació hotelera, es calcula al voltant del 80%, i per tant hi ha bones expectatives de cara als menús a servir. Al llarg d'aquests quatre dies es preveu arribar a vendre 4.000 menús i uns 300 vals.

Pel que fa al total de les jornades, Guitard ha calculat que es podran arribar a servir uns 15.000 menús i a vendre's prop del miler de vals. El fet que la majoria d'àpats es comercialitzin sense els vals es deu a que per ara es compta amb un públic nacional important, segons ha opinat el gerent de la Unió Hotelera d'Andorra, Joan Armengol. Ha afegit, a més, que el sistema de vals és nou i el públic encara s'hi ha d'adaptar.

El president de la comissió organitzadora ha expressat que des de la Unió Hotelera hi ha una inquietud important per millorar la percepció que tenen els visitants respecte a la gastronomia andorrana. Per aquest motiu, durant els dies que dura la promoció, els restauradors demanaran l'opinió dels seus clients mitjançant unes butlletes perquè expressin el seu punt de vista. Amb aquestes, a més, els visitants entraran al sorteig de deu entrades per a l'espai Wellness de Caldea.

Enguany, el nombre de restaurants adherits ha estat de 44, i el president de la comissió ho ha valorat positivament perquè "mai hem passat de la cinquantena, i en les darreres edicions havíem baixat cap als trenta". A més, ha apuntat que "estem contents perquè s'hi han adherit els restaurants de més categoria i s'han ajustat al preu que havíem establert, de 25 euros".

Per donar el tret de sortida a les jornades, el restaurant Can Manel, participant a les jornades, ha presentat el seu menú de degustació als representants de la Unió Hotelera d'Andorra, del Govern, i dels mitjans de comunicació. Entre els assistents s'ha comptat amb el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, amb el director de Turisme, Sergi Nadal, i amb el director d'Agricultura, Landry Riba. Tots els assistents han pogut tastar la crema de carbassa guarnida amb daus vegetals, la fondant de donja d'Andorra amb el seu suc de rostit, el llom de bacallà confitat sobre salsa d'ortigues, cruixent de formatge, panses i pinyons, el parfait de vedella estofada amb bolets de tardor, i de postres el cilindre de pera i xocolata al 70% sobre coulis d'aiguardent.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT