PUBLICITAT

Emap retorna a les xifres positives de temporada

  • La societat passa de perdre dos milions a guanyar 190.500 euros
CLARA GARNICA
LA MASSANA

Periodic
Esquiadors i infants a les pistes de Pal Foto: TONY LARA

Emap ha tancat la temporada amb un balanç positiu de 190.500 euros. És a dir, la societat es retroba, després d'unes temporades de dèficit, amb més ingressos d'explotació que despeses, tenint en compte també les amortitzacions del deute acumulat i d'altres conceptes. Tant el Comú com el director general, Miquel Medina, present ahir al Consell de Comú per informar dels comptes, van atribuir aquest gir econòmic a la nova gestió de Vallnord, separada i independent entre Emap i Secnoa.

«Demostra que l'hem encertat», va assegurar Medina. Durant la temporada 2010-2011 Emap va tenir 3,7 milions d'euros de benefici en concepte d'explotació (el 77% més que l'any anterior) i 3,5 milions de cash flow (el 160% més). La xifra total de benefici de la societat és de 190.000 euros. Això si, es tradueix en 400.000 negatius si es tenen en compte els cànons comunals i les provisions.

Una temporada a zero / La xifra negativa, però, té caducitat, segons va assegurar Medina. S'ha d'atribuir a la singularitat de la temporada 2010-2011, en la qual a l'estiu es va treballar amb gestió conjunta i a l'hivern amb gestió separada. Per aquest motiu el director general d'Emap va assegurar que l'any vinent s'aconseguirà tancar a zero, recuperant així la societat dels anys de pèrdues i retornant a la bonança de les temporades prèvies a la 2005-2006.

Pel que fa al deute acumulat de la societat, Emap ha aconseguit reduir-ne 2,68 milions d'euros durant la passada temporada.

Tots els consellers, minoria i majoria, van mostrar-se molt satisfets amb la nova cara que sembla que agafa la societat. La consellera del PS Anna Blàzquez, va demanar a Vallnord que de la mateixa manera que el Comú i Emap estan fent una «gestió responsable, també ho hauria de fer Vallnord».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT