PUBLICITAT

L'heliport, en funcionament d'aquí sis mesos o un any

  • Alcobé assegura que la infraestructura tindrà cost zero per l'Estat
E. O. G.
ANDORRA LA VELLA

El Govern està acabant d'elaborar el plec de bases per al concurs de la concessió d'un heliport nacional, infraestructura prioritària per l'Executiu, i que es calcula estigui en «ple rendiment» d'aquí a sis mesos o un any. Així ho va expressar el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, en l'exposició de les línies mestres de les seves àrees.

El plec de bases s'està definint escoltant les quatre empreses interessades –d'Andorra, Espanya i França– en el concurs per conèixer les necessitats i requeriments, i així assegurar-se que es pot complir. El document estarà enllestit de cara el mes vinent i al gener se'n vol fer la licitació.

Com ja havia avançat Alcobé, no es vol condicionar els projectes d'heliport a un terreny, sinó que es vol primar el model de gestió. Són les pròpies empreses interessades en la concessió de la infraestructura les que hauran de proposar un terreny, i en cas que no en disposin, hi ha la possibilitat que el Govern els ofereix un terreny a la Borda Vidal, pròxim a la frontera del Riu Runer.

En funció del projecte que surti vencedor, la posada en marxa de l'heliport nacional podrà ser més curt o mitjà termini. Així, tot dependrà del lloc on es construeixi, i del cost i el temps de construcció. Alcobé va avançar que es primarà la ubicació propera al nucli central

CAP COST PER L'ESTAT / Alcobé va deixar clar que el projecte no té «cap cost directe ni peatge a l'ombra». Serà el privat a qui s'adjudiqui la concessió –a 20 o 30 anys– el responsable de la construcció de la infraestructura i de la seva gestió. En contrapartida, el privat podrà operar línies en exclusiva.

Pel que fa a l'impuls que es vol donar a l'aeroport de la Seu d'Urgell, Alcobé va valorar positivament que es vulgui reactivar i va manifestar que Andorra «ha d'apostar pel més proper», però que igualment és interessant tenir a prop Alguaire, Barcelona i Tolosa. El ministre va comentar que els impulsors tampoc han demanat ajuda econòmica a Andorra, ja que les línies «per si soles són rendibles».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT