PUBLICITAT

Llovera ja és a Tarragona malgrat admetre no estar encara recuperat

  • L'andorrà torna a competir en el SWRC tres mesos després d'haver de parar per una tendinitis
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Llovera, efusiu després d'acabar el ral·li de Catalunya de l'any passat. Foto: EL PERIÒDIC

Tarragona té tot a punt per acollir un any més el ral·li Catalunya-Costa Daurada que en aquesta edició tancarà el calendari de la Copa del Món de ral·lis (WRC) i en la categoria S2000 hi haurà Albert Llovera al volant de l'Abarth Grande Punto i al costat de Diego Vallejo.

Això significa que si tot va bé el pilot andorrà tornarà a competir tres mesos després, a causa d'una tendinitis al braç esquerre que es va estendre també pel dret i que el va obligar a parar abans del ral·li d'Alemanya. La darrera carrera que va fer va ser la mítica Mil Llacs de Finlàndia, a finals de juliol. Han estat, per tant, gairebé tres mesos de recuperació tot i que ahir el propi Llovera va admetre no estar encara del tot bé de la lesió: «Sincerament ara mateix estic tocat», va dir amb resignació, «però això no m'impedirà ser a la línia de sortida», va afegir.

MOTOR NOU / Com va passar després de Finlàndia, Llovera tindrà a Tarragona un motor nou «una mica més potent». Això, però, no el farà canviar l'objectiu, que no és un altre que acabar. Sobretot perquè els seus braços el faran patir en els trams més llargs i evidentment no podrà donar el màxim. Potser no es troba al 100% físicament però per contra arriba a la cita amb una motivació poc normal: «Tinc unes ganes boges de pujar al cotxe...», va assegurar amb la impaciència d'un nen.

CAP TEST DE PREPARACIÓ / Aquesta ànsia per tornar a competir és tan lògica com comprensible, sobretot tenint en compte que Llovera ni tan sols ha tingut temps material per realitzar un test i encetarà el cotxe en el shakedown de dijous.

Llovera va arribar ahir a la ciutat que al 2017 acollirà els Jocs Olímpics del Mediterrani. El programa del Costa Daurada arrenca avui amb la primera jornada de reconeixements i dimecres continuarà amb la segona. Dijous al matí serà el dia d'entrenaments i divendres ja estarà tot a punt. Seguint amb l'apartat tècnic Llovera no tindrà més novetats a destacar tret de la del motor: «Li hem fet una bona revisió i poc més. Sortirem amb un set-up que no castigui els meus braços i a mida que avanci la competició ja farem les variacions oportunes», va explicar sobre la posada a punt.

COM A CASA / Una de les coses que més agraden a Llovera sobre el ral·li català és el tracte que rep per part dels espectadors. El tenen per un ídol, li demanen autògrafs, exhibicions... Tarragona és com casa meva tot i que a qualsevol lloc que vaig ja em coneixen. De fet ja hi ha el vídeo de publicitat de l'Abarth de Llovera de cara a la darrera cita del WRC amb imatges de la seva participació al 2010, en la qual es pot visionar l'enorme protagonisme que va acaparar el pilot andorrà.

Tenir el públic de cara l'ajudarà moralment a complir l'objectiu d'acabar un ral·li de grans dificultats que compta amb tres etapes diàries i un total de 1.600 quilòmetres, dels quals 406,52 estan repartits en divuit especials –nou diferents– a superar. La dificultat que caracteritza les últimes edicions de la prova del RACC és la barreja d'especials de terra, asfalt o mixtes en el decurs de la primera etapa del ral·li.

A més les especials de més quilometratge del Catalunya 2011 seran: Terra Alta de 35,94 km –mixta– a completar dues vegades durant la primera etapa; i Priorat amb 45,97 km. serà el principal escull a superar, també en dues ocasions, en la segona jornada. Seran els dos trams en els quals s'espera que Llovera pateixi més pels braços. «Em conec bé aquest ral·li i sobretot a Priorat hi ha una última zona molt revirada», va avisar. La feina de la seva fisioterapeuta, Lili López, es presenta per tant com imprescindible perquè les coses vagin bé.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT