PUBLICITAT

Turisme vol apujar en tres milions la despesa dels turistes al novembre

  • El Govern es gastarà 700.000 euros en la promoció de paquets d'allotjament conjunts amb activitats d'oci
P. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Francesc Camp, ministre de Turisme i Medi Ambient i Betim Budzaku, gerent d'Andorra Turisme, preparen la presentació de la campanya, ahir. Foto: TONY LARA

Des d'ahir i fins al 18 de novembre Andorra es promociona a les regions veïnes per presentar-se com una destinació turística en temporades baixes. L'objectiu, com no pot ser un altre, és aconseguir més pernoctacions. Amb tres mesos el Ministeri de Turisme i Medi Ambient i Andorra Turisme han dissenyat una campanya de promoció i dinamització turística que presenta novetats respecte a la presència en els mitjans de comunicació off i on line, però també amb una oferta de paquets d'allotjaments turístics més activitats d'oci. El Govern s'ha gastat en aquesta campanya 700.000 euros però la previsió, anunciada ahir pel mateix ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, és augmentar en tres milions d'euros la despesa del turista en comparació al novembre de l'any passat.

Un microsite, o un web dissenyat amb altres pàgines, és el centre d'aquesta campanya. Betim Budzaku, gerent d'Andorra Turisme, va remarcar que aquest format és l'estrella de la campanya, i és que a través de www.algunacosaesmouaandorra.ad es difon tota l'oferta turística del país específica per aquest mes, que junt a maig i juny són els que registren menys afluència turística. Aquest microsite ofereix la possibilitat de poder accedir a fer les reserves dels diferents paquets d'allotjaments amb ofertes d'activitats centrades en el Palau de Gel, Naturlàndia i Caldea. A més d'una àmplia oferta gastronòmica que també s'oferirà durant aquests dies.

OBJECTIUS CALCULATS /Tenint en compte les xifres estadístiques del novembre passat, des de Turisme s'han fet uns càlculs per marcar uns objectius. Així, Camp va destacar que davant del cost que ha suposat la campanya, «els objectius de retorn són superar en tres milions d'euros els resultats de l'any passat », va dir. Camp es refereix a augmentar la despesa total del turista amb un increment de les pernoctacions que s'ha xifrat en un mínim del 5%. Els càlculs s'han obtingut sumant els dies dels excursionistes i turistes que van venir l'any passat per aquestes dates, amb aquest increment esperat i amb la despesa mitjana que se situa en 79 euros dia per als excursionistes i en 114 euros dia per als turistes. Amb tot, també cal remarcar que on s'espera més afluència és per al pont de Tots Sants, i cal apuntar que aquest té un dia més respecte l'any passat.

La campanya s'ha dividit en dos períodes, un que va des d'ahir i fins a final de mes, i l'altre que va del 3 al 18 de novembre. En tots dos el públic al que va dirigit és Catalunya, Aragó, València, Llevant i Madrid, així com Migdia-Pirineus, Aquitània i Llenguadoc-Rosselló. I en el cas de Madrid, la campanyase centrarà únicament en el pont de Tots Sants.

SENSE REBAIXES /A diferència de la darrera campanya del mes de maig en la que el sector del comerç es va implicar amb promocions i rebaixes, la del mes de novembre no en tindrà, almenys de manera genèrica. «Des del sector han considerat que aquest mes és una bona època per vendre i per això han descartat fer descomptes», va explicar Camp. Seran 142 punts de venda, els que oferiran vals de carburants que aniran entre 3 i 9 euros, a més també es faran sortejos de vals de compra de 100 euros per gastar en establiments andorrans.

Durant la campanya es realitzaran enquestes a una mostra de mil turistes per tenir dades i esbrinar quina ha estat la influència de la campanya de dinamització, tal i com la va qualificar el ministre de Turisme.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT