PUBLICITAT

La campanya del novembre pot incrementar la despesa dels visitants en tres milions

  • Les ofertes especials d'oci, comerç i gastronomia tindran lloc des del pont de Tots Sants i durant tot el mes de novembre
13102011turisme
El director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, durant la presentació de la campanya. Foto: ANA / N. M.
El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, i el director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, han presentat aquest dijous al matí la propera campanya de promoció turística Alguna cosa es mou a Andorra. Les ofertes especials d'oci, comerç i gastronomia tindran lloc des del pont de Tots Sants i durant tot el mes de novembre, i es calcula que si s'aconsegueix incrementar en un 5% el nombre de visitants, es podria percebre fins a tres milions d'euros més de despesa que es repartiria entre els diversos sectors turístics. Així, el ministre ha volgut deixar palès que "per poc bé que ho fem, la repercussió serà molt positiva".
Alguna cosa es mou a Andorra és la renovació de la campanya de promoció turística que es va iniciar el passat mes de maig. Se segueixen les pautes de fer ofertes d'oci extraordinàries i de proposar preus i paquets atractius en una època de poca afluència turística. El gran canvi, però, és que en aquesta ocasió s'ha optat per fer una publicitat "més ambiciosa", ja que segons el ministre de Turisme, en la darrera actuació "no van ser gaire agressius", i considera que això és fonamental.

La campanya promocional es dividirà en dues fases, la primera des d'aquest mateix dijous fins al pont de Tots Sants, per atraure visitants de Catalunya, València, Aragó, Llevant, el sud de França, i també Madrid. La següent ja no arribarà a Madrid perquè serà a partir de Tots Sants i fins al 18 de novembre, per captar visitants els caps de setmana, i no es considera factible que vinguin des de Madrid per només dos dies.

Les vies de difusió de la campanya seran un espot de vint segons a TV3, una falca de ràdio en català, espanyol i francès, per a diverses emissores de ràdio, tanques publicitàries a Bordeus, Tolosa i Perpinyà, i promoció on-line. El director d'Andorra Turisme, Betima Budzaku ha explicat que 'l"estrella de la campanya" és el microsite www.algunacosaesmouaandorra.com, des d'on es donen a conèixer les diverses ofertes i es guia el client perquè pugui fer les seves reserves.

Amb tota aquesta promoció, el ministre de Turisme calcula que com a mínim s'ha d'aconseguir un increment del nombre de visitants respecte a l'any passat d'un 5%, i tenint en compte la quantitat econòmica que deixen al país, es preveu que es pugui augmentar la despesa dels visitants en més de tres milions d'euros.

Les ofertes que es faran durant aquesta campanya seran d'oci, comerç i gastronomia, però a més, en aquesta ocasió es proposen paquets que engloben activitats, pernoctacions i tiquets per a les jornades gastronòmiques de la Unió Hotelera.

L'oferta que faran els comerços seran vals de descompte en carburants amb les compres als diversos establiments. Pel que fa a l'oci, hi haurà animacions als carrers d'Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i el Pas de la Casa, entrada gratuïta als museus, al bus turístic, i regals per al segon dia a Caldea, Naturlàndia o el Palau de Gel, per així propiciar la pernoctació.

D'altra banda, durant el novembre hi haurà diverses ofertes gastronòmiques. D'una banda, la Unió Hotelera oferirà menús especials amb trumfes i carn de vedella autòctona al preu de 25 euros. A més, els restaurants d'Escaldes-Engordany celebren els dilluns de cuina catalana, acollint cuiners catalans, i del 13 al 15 de novembre se celebra l'Andorra la Vella gastronòmica, que portarà cuiners de renom a participar en l'esdeveniment.

El ministre de Turisme ha explicat que durant aquesta campanya volen aprofitar per estudiar els visitants que vénen a Andorra, i per això es faran enquestes al carrer, a prop de mil persones, per saber d'on vénen, si tenien coneixement de la campanya, i el que han comprat o han visitat, entre d'altres. A més, es farà un sorteig a la pàgina web de la campanya per al que la gent haurà d'introduir les seves dades. Així, la següent campanya que es realitzi es podrà dirigir de manera més enfocada a aquells que s'hagi detectat que responen.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT