PUBLICITAT

El model de transport escolar costa cinc milions d'euros

  • Les peticions d'ajuts i beques augmenten aquest curs fins arribar a 1.684
LAIA F. MAROT
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La ministra Roser Suñé durant la compareixença d'ahir davant la Comissió Legislativa. Foto: ANA / M. T

L'optimització de serveis escolars és un dels tres eixos de treball d'Educació, tal i com va explicar ahir la ministra Roser Suñé en la seva compareixença a la Comissió Legislativa d'Educació, Recerca, Cultura i Esports. En aquest aspecte la ministra va destacar la importància de revisar dos aspectes: el transport escolar i les beques. Pel que fa al primer, Suñé va dir que és necessària «una revisió total del model de transport escolar, que té un cost anual de cinc milions d'euros», dels quals els pares paguen menys d'un milió i Govern més de quatre, i va afegir que «no s'està qüestionant que s'hagi de treure, tan sols volem estudiar-ho per si es pot optimitzar».

En referència a la demanda de beques i ajuts, la ministra també va destacar la importància d'agilitzar la gestió per sol·licitar-les a través d'eines informàtiques, sobretot tenint en compte l'important augment que s'esta produint. El curs passat se'n van atorgar 1.315 i aquest any les peticions ja arriben a 1684. Suñé va dir «que es podran assumir» però que es necessari «harmonitzar els criteris amb les ajudes que atorguen els altres ministeris».

EL NOU PLA ESTRATÈGIC / L'altre eix de treball del ministeri és el Pla estratègic de renovació i millora del sistema educatiu, que, segons va explicar la Directora del Departament de Suport, Innovació i Avaluació, Mercè Cabré, es començarà a aplicar al primer curs de segona ensenyança, a partir del curs que ve. El primer pas, serà «decidir el perfil d'alumne, que ha de tenir el consens social ja que definirà els ciutadans del futur del país». Posteriorment s'establirà l'aplicació d'un procés d'aprenentatge per competències, que suposarà un canvi de metodologia, però no dels continguts.

Per l'alumne, la renovació implicarà «més treball a l'aula i una actitud més activa», va explicar Suñé. Pel que fa els docents, l'aplicació del pla comportarà que hagin de fer uns cursos de formació. La ministra va explicar que pels professors s'establirà una carrera professional tan vertical com horitzontal i que caldrà veure si es pot establir mitjançant la Llei de funció pública, i en el cas que no sigui així, Suñé va dir que podrien crear-ne una específica pel cos docent. Suñé va subratllar la importància d'estabilitzar els eventuals «per aconseguir també estabilitzar les plantilles dels centres».

Finalment, l'últim eix de treball serà el corresponent a les relacions internacionals. La renovació del conveni amb França, que caduca el 2013, enfortir el sistema espanyol, que està perdent alumnat o potenciar les «passarel·les educatives» entre els sistemes, són els objectius principals.

Pressupost / A nivell d'infraestructures, les prioritats són l'ampliació de l'escola de primera ensenyança d'Ordino- ja que es preveu que el 2016 els alumnes arribin a 700- la nova escola de Canillo i el nou Lycée a Encamp, que es podria començar a construir el 2013 .



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT