PUBLICITAT

La clau de l'èxit és el target

  • L'objectiu és adaptar l'oferta del país als clients potencials, entre ells els mercats gay i el de luxe
LAIA F. MAROT
ANDORRA LA VELLA

Periodic
David Fraissinet, Xavier Altimir, Sergi Nadal i Francesc Camp, ahir abans de començar la presentació. Foto: TONY LARA

«Com a inici i conclusió, el diagnòstic unànime és que Andorra té un model turístic obsolet». Amb aquestes paraules, el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, va iniciar ahir la presentació de l'informe extret de les vuit reunions del mes de juliol amb els representats del sector turístic del Principat. «Ha arribat l'hora de saber que volem ser de grans, i per això, és necessari revisar el model i l'estratègia turística».

Enrera, el sector veu una Andorra centrada en els preus competitius, en l'oferta i en la temporada d'hivern. És a dir, que el client s'adapti a la oferta. Els resultats de l'informe mostren que l'estratègia ha de ser la inversa i convertir el client en el centre. Pel canvi, Camp va dir que era necessària la col·laboració de tots, i va fer una crida als comuns, «que també han de tirar del carro», això si, sempre amb «consens i treball en equip»

LA MARCA I ELS PRODUCTES / «Andorra té molta oferta i atractiva, però no hem sabut trobar el públic objectiu adequat, no hem fidelitzat els clients ni hem tingut una bona estratègia de distribució», va explicar el ministre. El col·laborador extern en l'informe, Marc Galovardes, va explicar els deu eixos tractats a les reunions. Les deu branques d'oferta turística del país, que, «gràcies a la visió crítica i les altes dosis de realisme de tots els que van participar en la reunió», en van poder trobar les mancances. El primer eix, l'esquí; «Andorra és molt més que neu, se'l identifica massa i s'ha de tenir en compte el factor climàtic». Ara bé la política de preus a l'alça, «d'unes pistes d'esquí més que les altres», va matisar el ministre, també ha debilitat el sector. Per això la proposta sorgida va ser «un forfet país, que afavoreixi la mobilitat dels esquiadors a totes les pistes del Principat». En les compres, «crear una experiència original amb petits establiments genuïns». La muntanya, la natura i el turisme rural, són els punts «en els quals existeix cada vegada més demanda», per tant, s'han d'explotar més, ja que també permetrien «desestacionalitzar el turisme». Per a la cultura i la gastronomia, «necessitat de potenciar l'oferta i crear una guia». Els congressos va ser un punt de controvèrsia, ja que Andorra té les instal·lacions adequades, però una manca d'accés a les comunicacions. Finalment, pel que fa l'oci nocturn, el propi gremi va ser crític, ja que van considerar que la oferta era «limitada, mediocre i que no tenia la suficient qualitat».

el mercat / Així doncs l'objectiu ha de ser «reinventar i innovar, i crear productes icona». En aquest sentit, les propostes van ser quatre: un restaurant panoràmic, un parc temàtic, un casino i l'heliport. Les quatre destinades sobretot al turisme de nivell adquisitiu alt com a client potencial. «Ara mateix estem lluny d'una «experiència glamurosa».

En l'informe hi ha diversos mercats per estudiar, però segons va informar el nou gerent, d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, un dels potencials és el mercat amb alt poder adquisitiu, entre els quals hi ha també el taget gay, com va explicar el ministre. Budzaco va explicar que portarà a Andorra el model de negoci de Port Aventura, en el qual la base de l'èxit va ser apostar per un estudi del client.

LES REACCIONS/ Antoni Miralles, vocal de la FACA, va considerar l'estudi molt positiu, i va dir que «era imprescindible invertir tan des del sector públic com des del privat». El president de la PIME, Marc Aleix, va considerat que la idea general «és bona, però caldrà veure com es comercialitza».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT