PUBLICITAT

L'EFA demanarà un impuls a l'educació en l'emprenedoria

  • L'entitat veu una manca d'iniciatives i creu necessari un canvi de valors per invertir-ho
E. O. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Casado, de peu, es dirigeix al públic de l'EFA. Foto: ÀLEX LARA

L'Empresa Familiar Andorrana (EFA) té previst reunir-se properament amb la ministra d'Educació, Roser Suñé, per oferir-se a col·laborar en l'impuls d'un canvi del model educatiu, que fomenti l'emprenedoria dels joves. Així ho va anunciar la presidenta de l'entitat, Montserrat Cardelús, en presentar la conferència que es va celebrar ahir sota el títol Reptes de l'empresa familiar europea: Educació en l'emprenedoria i successió a l'empresa, en la què el secretari general del Groupe Européen d'Entreprises Familiales (GEEF), Jesús Casado, va exposar la necessitat de fomentar diferents valors per tenir més iniciatives empresarials.

En la reunió amb la ministra, els representants de l'EFA volen demanar que s'impulsi la formació en l'emprenedoria, ja que consideren que hi ha un «dèficit de projectes emprenedors», va explicar el secretari tècnic, Joan Tomàs,i es tracta de fer veure als joves que «en el camp professional hi ha la possibilitat de desenvolupar el propi projecte». L'associació s'oferiria a contribuir en el desenvolupament dels continguts, a treballar els nous programes i també s'oferirien per fer mentoring, és a dir, acompanyar els estudiants en la posada en marxa de projectes empresarials oferint-los la seva experiència.

CANVI DE VALORS / Des del GEEF es demana un canvi de valors per fomentar la iniciativa empresarial. Casado va exposar que estudis revelen que a Europa només al voltant d'un 35% de la població està disposada a fer la seva pròpia empresa i un 40% voldria ser funcionari. Per contra, als Estats Units, les persones disposades a jugar-se-la amb el seu projecte representen un 55%. Segons el secretari general del GEEF, això es deu a que al vell continent es veu el «fracàs» com una cosa negativa a la que «es té por» i en canvi a l'altre cantó de l'Atlàntic està «ben valorat», ja que s'entén com que «no es tornarà a cometre l'error». Per això es vol que des de l'escola es transmeti aquest canvi de mentalitat i es fomenti l'emprenedoria.

Casado va explicar que hi ha diferents eixos des dels quals treballar per aconseguir aquest canvi. Des de les institucions, s'hauria de legislar en favor de la mobilitat entre l'empresa i la universitat i fomentar la creació d'empreses per part dels estudiants, a partir, per exemple, de concedir premis als projectes i als estudiants més proactius. Es proposa, també, que des de les universitats es creïn departaments per a la introducció al món empresarial, incloure una assignatura sobre iniciativa empresarial -no només als estudis d'Economia i d'Administració d'Empreses, sinó també en d'altres disciplines-, que es facin treballs entre estudiants de diferents disciplines perquè així coneguin altres punts de vista, etcètera. També el món empresarial, a través de les seves associacions, haurien d'impulsar concursos de plans d'empresa, fomentar la participació d'empresaris a les universitats i exercir de mentors. Finalment, des de la Unió Europea ja s'està fomentant aquest canvi a partir dels programes Erasmus i Erasmus entrepreneurs, que permeten als estudiants seguir un curs a l'estranger el primer, o fer un estatge en una empresa d'un altre país el segon.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT