PUBLICITAT

El 80% dels encampadans només compra al poble productes frescos

  • El punts dèbils del comerç encampadà són l'assortiment, les promocions i el preu
P. G.
ENCAMP

Periodic
Alguns comerços de la principal avinguda del nucli urbà d'Encamp. Foto: ÀLEX LARA

El 80% dels encampadans van al comerç de la parròquia per realitzar la compra de productes frescos de consum immediat, és a dir, com a comerç complementari, no com a comerç destí. Només el 20% de la població té el comerç de la parròquia com a centre de referència per fer les seves compres. Aquestes són algunes de les conclusions que s'extrauen de l'estudi que ha demanat el Comú d'Encamp a una empresa per conèixer les motivacions de compra i de no compra i valorar els sectors comercials de la parròquia així com conèixer el perfil del consumidor. L'objectiu però és la reactivació d'aquest sector pobre, segons demostra l'estudi, en l'assortiment, les promocions i el preu dels productes.

Pel que fa als hàbits de consum, de les 400 enquestes realitzades es desprèn que Encamp proporciona comerç de productes de consum immediat. Per als encampadans i residents en aquesta parròquia les referències comercials són Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i Sant Julià de Lòria, on estan els centres comercials.

L'horari d'obertura no és el motiu principal de compra. Segons els enquestats l'acte de compra va acompanyat d'un component lúdic, que segons asseguren la parròquia no l'ofereix.

La percepció del posicionament del comerç de la parròquia ha estat un altre punt a estudiar. Segons l'informe els clients no identifiquen Encamp amb botigues especialitzades. Només entre el 20 i el 30% dels encampadans tenen de referència, com a comerç destí, el de la parròquia. Set de cada 10 clients no compren a Encamp productes d'alimentació.

VALORACIÓ DEL COMERÇ/ El 48% dels encampadans opina que el comerç de la parròquia no té atractiu i que la relació qualitat-preu, assortiment i promocions no és l'adient. Per contra, val a dir que l'atenció al client i els serveis està ben valorada pel 60% dels encampadans.

L'estudi també contempla el nivell d'arrelament i participació ciutadana en la parròquia, qualificant l'arrelament com d'alt i només la meitat de la població participa en la vida social i cultural. D'aquí es conclou el sentiment de ciutat dormitori que tenen la majoria dels encampadans perquè treballen en altres parròquies.

Aquestes conclusions han de servir al Comú i comerciants de la parròquia per prendre accions recomanades per la mateixa empresa que ha fet l'estudi, Opció, per aconseguir l'objectiu marcat que no és altre que el de millorar el comerç i reactivar el sector en aquells punts dèbils que el mateix client ho reclama com són les promocions, tenir més assortiment i modernitzar els establiments.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT