PUBLICITAT

Camp deixa la porta oberta per a l'aplicació de la taxa de nocturnitat

  • Davant del model turístic que és «obsolet», la proposta és atraure inversors privats per fer un parc temàtic
P. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Els membres de la Comissió Legislativa d'Economia amb el ministre de Turisme, Francesc Camp, a l'esquerre, ahir. Foto: TONY LARA

ara no és el moment. Aquesta va ser la primera resposta que va donar el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, a la pregunta d'aplicar la taxa de nocturnitat, aconsellada aquesta setmana pel president d'Husa Hotels i expresident del F.C. Barcelona, Joan Gaspart.Tot i això, no es va atrevir a dir que no. «Es poden buscar altres fórmules», va dir en un primer moment, per després afegir, «si l'any vinent necessitem més pressupost per al 2013 podríem estudiar-ho però s'aplicaria, en tot cas, a finals de la legislatura», va completar. Camp va fer aquestes declaracions ahir en el context de la seva compareixença a la Comissió Legislativa d'Economia, en la que va definir les línies estratègiques per trencar en un model que ha quedat «obsolet», segons opinen els diferents subsectors del Turisme.

Atraure la inversió privada per la creació d'un parc temàtic «no tant gran com Port Aventura», o casinos, o l'heliport, són algunes de les propostes alternatives per reactivar el sector.

El ministre de Turisme va explicar ahir que l'impacte mediàtic que pot tenir l'anunci d'establir un impost d'estada als turistes pot ser negatiu i restar visitants al primer any d'aplicació. És per aquest motiu que Camp es va mostrar prudent per parlar sobre l'aplicació de la taxa. Ara per ara, des del Ministeri s'han proposat algunes alternatives per incrementar els ingressos com és la promoció del marxandatge d'Andorra.

Camp va fer ahir una exposició sobre les principals conclusions de les diferents taules celebrades amb els principals agents turístics. Una informació que la setmana vinent es preveu presentar de forma pública a tots els agents turístics al Centre de Congressos de la capital. Davant de la davallada global d'afluència turística xifrada en el 20% en els darrers quatre anys, i davant dels resultats d'algunes enquestes als països veïns que situen Andorra com a destinació turística en les darreres preferències, «hem de promocionar el pluriproducte».

Així i seguint l'ordre cronològic, el Ministeri s'ha proposat un pla d'accions. Al novembre s'iniciarà una campanya específica per aquesta època de temporada baixa. La de l'hivern encara està per definir i és el dimarts quan des del Ministeri es reuniran amb Ski Andorra per perfilar quina serà l'estratègia i l'aportació de l'Executiu a uns pressupostos de promoció de les estacions que s'han vist reduïts.

De cara a l'any vinent, i tenint ja clar el pressupost, Turisme treballarà en accions concretes per consolidar la marca Andorra i per potenciar «allò que ja tenim i comunicar i comercialitzar als mercats on ja actuem per identificar millor els targets que tenim», va dir Camp. Això es farà potenciant els estudis de mercats; incrementar la internacionalització dels turistes; i ser més agressius en la difusió a internet. A l'estiu de l'any vinent es preveu una millora en la difusió de la promoció del turisme de muntanya i ecoturisme. L'any vinent també es preveu la revisió del pla de fires, així com l'aprovació a finals de l'exercici de la llei d'allotjament rural. Al segon semestre es preveu també analitzar la classificació per estrelles dels hotels i proposar millores en aquest aspecte

Des del Ministeri ja s'ha posat fil a l'agulla i s'ha fet una revisió en l'organigrama d'Andorra Turisme, proposant canvis com és el funcionament de tenir un complement del sou del nou gerent per acompliment d'objectius «com a una empresa privada», va dir Camp.

CANVI D'ESTRATÈGIA /De cara al 2013 ja es pretén actuar atacant els segments del destinatari, com són les famílies amb fills, els grups d¡amics, els clients VIP, així com el públic sènior. Referent aquest darrer públic, i a proposta del conseller socialdemòcrata, David Ríos, es preveu estudiar la introducció dels conceptes de Salut i Benestar en el turisme, així com la incorporació d'un representant d'aquestes àrees a les taules de treball de turisme.

El canvi d'estratègia que es vol seguir també ha de tenir en compte la demanda unànime de tot el sector que és la professionalització del personal turístic. I tot amb l'objectiu primordial d'augmentar les pernoctacions.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT