PUBLICITAT

Turisme destina mig milió per a la campanya de novembre 'Alguna cosa es mou a Andorra'

  • Se centrarà principalment a Catalunya i el sud de França: TV3, tanques publicitàries, ràdios i Internet
  • El país no està situat en els llocs preferencials dels turistes potencials de França i Espanya com a destinació
30092011camp
El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, presentant les línies estratègiques del seu ministrei a la comisisó legislativa d'Economia. Foto: ANA / N. S.
El ministre de Turisme, Francesc Camp, ha presentat la imatge gràfica de la campanya del mes de novembre per atraure les pernoctacions de cara a la setmana de Tots Sants. La campanya porta per lema Alguna cosa es mou a Andorra, té un cost de 500.000 euros i se centrarà principalment a Catalunya i el sud de França: TV3, tanques publicitàries, ràdios i Internet. Camp ho ha presentat en el decurs de la compareixença davant la Comissió Legislativa d'Economia on ha explicat les línies estratègiques del seu departament que passen per un pla d'actuacions durant el 2012 potenciant la combinació dels productes turístics que ja té Andorra, i un canvi d'estratègia a partir del 2013 per millorar l'oferta que hi ha, ampliar-la amb inversors privats i buscar nous segments on incidir.
El ministre de Turisme i Medi Ambient ha comparegut a la Comissió per explicar les línies estratègiques del seu ministeri. Camp ha fet públics els números d'un estudi sobre l'afluència turística al país que globalment hauria baixat un 20% en els darrers quatre anys 2006-2010, sent les temporades d'estiu i tardor les que han patit un descens més acusat superant el 25% menys de visitants. A més, el país no està situat en els llocs preferencials dels turistes potencials de França i Espanya com a destinació. Malgrat això, el pes turístic de l'hivern sí que ha pujat percentualment dos punts en els darrers quatre anys passant del 38,9% al 40,7%.

Les conclusions respecte aquest estudi, doncs, és que el model turístic d'Andorra ha quedat obsolet, que "ja no estem de moda", i que el sector ha de ser una de les prioritats estratègiques del Govern. I ho ha fet, segons ha explicat Camp, a partir de reunions sectorialitzades amb els agents implicats i dels quals se n'han tret conclusions que han portat al disseny d'un pla d'accions per al 2012 i una nova estratègia de cara al 2013 fins el 2015. Es tracta de millorar l'oferta dels productes que té Andorra, ofertar-ne de nous i buscar altres segments on incidir, comunicant i comercialitzant millor.

"Treballem en paral·lel el pla d'accions del 2012 que potenciï l'oferta turística i l'estratègia a implementar a partir del 2013 reposicionant la marca Andorra, obtenint un creixement sostenible i sostingut del sector", ha explicat el titular de la cartera de Turisme.

Tot començarà aquesta tardor. De fet, Camp ha aprofitat la compareixença per donar a conèixer la imatge gràfica de la campanya del mes de novembre, Alguna cosa es mou a Andorra, amb la qual es vol augmentar les pernoctacions –veritable pedra angular del disseny estratègic del departament. La campanya, amb un pressupost de 500.000 euros, es farà a Catalunya i Espanya i el sud de França, a TV3 i tanques publicitàries, i pretén que Andorra sigui pol d'atracció per al pont de Tots Sants i la setmana festiva a França de principis de novembre.

De fet, el pla d'accions per a tot el 2012 passa per potenciar els productes actuals amb millores i "comunicar i comercialitzar als mercats on ja actuem per identificar millor els targets que tenim" ha explicat Camp.

Així, la línia de treball per aquesta tardor és atraure client a través de la combinació d'ofertes d'oci (Caldea, Palau de Gel i Naturlàndia, fonamentalment), gastronomia i comerç (OGS); la de l'hivern mantenir la campanya d'esquí; i la interestacionalitat de la primavera i la tardor es combatria de nou amb la combinació d'oferta d'oci, gastronomia i comerç, a la qual s'hi afegirien les activitats del turisme de congressos de l'Andorra Convention Bureau i les noves ofertes d'esdeveniments esportius i culturals. Les accions de l'estiu se centrarien en l'oferta de muntanya i ecoturisme.

2013: canvi d'estratègia
A partir del 2013, el ministre ha explicat durant la compareixença que hi haurà un canvi d'estratègia que passarà per  "ofertar productes per a servir segments". Seran paquets destinats a captar nous pols d'atracció com turistes de renda alta, "caldrà més oferta d'oci per aquest perfil" ha dit, i gent gran vist que aquests darrers cada vegada embelleixen amb més plena forma. L'estratègia ha dit que no estarà del tot definida fins a l'estiu del 2012. "Hem de pensar molt bé a qui ens hem de dirigir", ha dit el ministre "no n'hi ha prou a tenir una bona cartera de productes". A més, ha afegit que "els segments quan vindran no faran una única activitat. Per cada client que apostem haurem de fer les ofertes combinades perquè trobin atractiu la destinació".

En aquesta línia, Camp ha dit que un dels objectius del Govern és atraure inversor privat per crear nous pols d'atracció turística. Ha recordat les paraules del cap de Govern pel que fa a  la construcció d'un heliport i l'aposta per l'obertura d'un casino, però no ha descartat la construcció d'un parc temàtic a Andorra.

El Ministeri treballarà en diferents camps: una nova estratègia Internet, millorar el businnes intellligence d'Andorra Turisme, redefinir l'Observatori Turístic i homogeneïtzar les oficines de turisme a l'estranger. A més, es revisaran els plans de fires per al 2012, es farà formació als empleats del sector al llarg d'aquests quatre anys, s'aprovarà a principis de l'any vinent el reglament d'allotjaments rurals i es començarà a treballar en la millora de la classificació hotelera.

Camp ha destacat també el treball conjunt i sectorialitzat amb els agents del sector, les reunions mantingudes en aquests quatre mesos i les que s'iniciaran aquest octubre per dissenyar l'oferta.

A respostes dels grups parlamentaris, Camp ha dit que la campanya turística que es va fer al mes de maig no va tenir la repercussió esperada ja que s'hi van destinar pocs diners. A més, ha explicat que s'obriran nous mercats com Polònia, els països escandinaus o els del Benelux, a part d'incidir encara més amb el rus. Sobre la gestió d'Andorra Turisme, motiu de pregunta parlamentària en la sessió de control d'aquest dijous a la tarda, el ministre ja ha avançat que el director de l'ens té un contracte amb un sou que té una part variable per objectius i que la gestió d'Andorra Turisme ha de ser seguint el model d'una empresa privada.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT