PUBLICITAT

Canillo proposa fer un tiquet conjunt pel transport públic

  • El Comú preveu implicar els sectors per millorar horaris i la informació
P. G.
CANILLO

Periodic
L'interventor, Josep Maria Francino, i la cònsol menor, Dolors Cabot. Foto: ANA / M.T.

«Alguna persona s'ha preguntat què fa un turista que vol agafar un autobús per anar a Canillo?», va comentar ahir la cònsol menor de la parròquia fent referència a la manca d'informació existent a les parades del transport públic. Aquesta és una de les qüestions que el Comú de Canillo vol posar sobre la taula, perquè el Govern, comuns i les dues empreses de transport es posin d'acord per millorar les condicions del transport públic. Tot i això, i segons l'enquesta elaborada pel Comú a la població canillenca les prioritats estan en la unificació de criteris per part de les companyies de transport per rebaixar preus i millorar la freqüència.

La parròquia de Canillo té un increment important d'usuaris del transport públic en els darrers anys. De fet, l'any passat van ser 196.000 viatgers els que van fer ús d'una sola companyia, 40.500 més que al 2009, i en els tres primers mesos d'aquest any ja es comptabilitzaven 95.500. És per aquest motiu que el Comú s'ha interessat per millorar el servei i l'accessibilitat, sent l'únic que dóna una subvenció del 25% del cost del tiquet.

Gràcies a l'enquesta realitzada a la població, entre l'1 i el 10 d'abril passats, se sap que el perfil de l'usuari del transport públic és una persona resident a Canillo que no té un altre mitjà de transport, d'una mitjana d'edat de 32 anys, i el principal ús de l'autobús és per anar a la feina. L'enquesta detecta que la majoria utilitza el bitllet senzill, la qual cosa encareix el servei.

Des del Comú de Canillo, vistes les deficiències detectades en el transport públic, es pretén crear una mesa nacional, en la que participin tant els comuns com el Govern i les companyies de transport per tal de millorar allò que els usuaris valoren més. Aquestes propostes de millora se centren en la simplificació, unificació i reducció dels preus de les dues companyies, la millora en la puntualitat, freqüentació i horaris, així com la possibilitat d'avançar mitja hora abans l'inici del servei i retardar al menys una hora i mitja la finalització. És en aquesta taula on també s'haurà de dissenyar una informació més clara de totes les línies del transport públic per facilitar-ho al turista.

UN SIS DE NOTA / Val a dir, tal i com va remarcar l'interventor del Comú canillenc, Josep Maria Francino, que la nota de satisfacció atorgada pels usuaris al transport públic «és de sis punts, un nivell, que la mateixa empresa que ha realitzat l'estudi considera baix ja que per a un servei d'aquest tipus hauria de superar els set punts», va dir Francino. El preu, l'horari i la puntualitat són els factors que fan rebaixar la nota, i que per contra, valoren més els usuaris.

Cabot preveu que si totes les propostes de millora es materialitzen l'increment dels usuaris «encara pot ser més important».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT