PUBLICITAT

Canillo vol que les companyies de transport unifiquin criteris i millorin preus i horaris

  • S'observa un increment d'usuaris del transport públic, així com de les vendes dels abonaments des que el Comú en subvenciona el 25%
28092011bus
L'interventor general, Josep Maria Francino, i la cònsol menor de Canillo, Dolors Cabot, han presentat aquest dimecres els resultats de l'enquesta. Foto: ANA / N. M.
El Comú de Canillo ha presentat aquest dimecres els resultats d'una enquesta sobre el servei de transport públic que va fer entre els usuaris durant el mes d'abril. Les conclusions determinen que per millorar el servei cal que les dues companyies simplifiquin i unifiquin els preus i els abonaments, i que millorin els preus, els horaris, les freqüències de pas i la puntualitat. El Comú de Canillo, a més, reclama que es creï una taula a nivell nacional per dissenyar el model de transport públic, i que hi hagi més coordinació entre el Govern, els comuns i les empreses de transport públic. Malgrat tot, des de Canillo s'ha anat observant un increment d'usuaris del transport públic, així com de les vendes dels abonaments des que el Comú en subvenciona el 25%.
Text:

L'enquesta, feta entre l'1 i el 10 d'abril, determina que la mitjana d'edat dels usuaris del servei de transport públic de Canillo és de 32 anys, que no hi ha preferències entre les dues companyies, i que només el 22% dels usuaris utilitza els abonaments.

L'horari amb més afluència de viatgers és de 8 a 10.30 hores i de 17 a 21.30 hores, i els enquestats consideren que s'hauria d'avançar mitja hora o una hora l'inici del servei, i allargar-lo entre una hora i una hora i mitja. Aquest aspecte, juntament amb el preu i la puntualitat, són les qüestions pitjor valorades, i al mateix temps, són els aspectes als que més importància els donen. En canvi, el més ben valorat són la ubicació de les parades, la netedat, el manteniment i la conducció, aspectes, però, que no es consideren gaire importants.

En global, els usuaris enquestats donen al servei una nota d'un 6,09 sobre 10, tot i que es considera un nivell baix de satisfacció ja que per aprovar s'haurien d'assolir els 7 punts.

Per tot plegat, el Comú de Canillo creu que s'han de replantejar els aspectes bàsics del servei, com el preu, els horaris, la freqüència i la puntualitat. Per tal d'incrementar el nombre d'abonaments, el Comú vol que les companyies els unifiquin i els simplifiquin, per acabar amb la dualitat que hi ha actualment que fa que l'usuari es confongui i que s'encareixi el servei.

La cònsol menor, Dolors Cabot, ha explicat que ja s'han fet arribar les conclusions de l'enquesta al Govern i estan a l'espera que es comencin a plantejar les primeres propostes. De fet, Cabot ha proposat crear una taula entre els comuns, el Govern i les companyies, per tal de redefinir el model de transport públic, ja que considera que els canvis s'han de fer a nivell nacional.

Malgrat tot, des del 2009 s'ha observat un increment d'usuaris de la línia de Canillo. El nombre de viatgers de la Cooperativa Interurbana ha passat dels 155.500 el 2009 als 196.000 el 2010. Pel que fa al 2011, fins al 23 de març ja s'havien registrat 95.500 viatgers. En el cas dels abonaments, que el Comú subvenciona en un 25%, també s'ha observat un augment aquest darrer any. En el cas del de 10 viatges, el 2009 se'n van vendre 322, el 2010 van baixar fins a 306, i enguany, fins al 27 de setembre ja se n'han venut 356.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT