PUBLICITAT

Llovera renuncia a França per assegurar-se sortir al Catalunya

  • El pilot treballa per recuperar les tendinitis que pateix als braços per assistir al ral·li amb més repercussió
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Llovera i la seva fisioterapeuta, en procés de recuperació Foto: FOTO ESPORT

Definitivament s'imposa la cordura i Albert Llovera, tot i que perd una ocasió d'entrenar en asfalt, tot i que està que se'n puja per les parets amb ganes de competir, i tot i haver pagat els drets d'inscripció, no correrà finalment al Ral·li de França del Mundial que es disputa a l'Alsàcia el pròxim cap de setmana, i on ja hauria d'estar en les sessions de reconeixement. Llovera ha adoptat aquesta postura aconsellat també pels fisioterapeutes i els metges, que l'indicaven que si anava al país veí corria perill la seva presència al Ral·li RACC de Catalunya Costa Daurada del pròxim 20 al 23 d'octubre, cita que és la que realment li dóna la repercussió que d'ell busquen els espònsors. A més, el públic català té ganes de Llovera com Llovera té ganes de volar per terres catalanes.

«No em puc arriscar», va dir ahir el pilot del Fiat Abarth Grande Punto S2000, que es mostrava caut en les seves paraules perquè sap que, encara que renunciï a córrer al ral·li francès, la seva recuperació per arribar al Catalunya anirà justa, ja que el seu cos ha patit molt i té un contrast molt fort entre la seva musculatura i els seus tendons.

¿QUIN ÉS EL PROBLEMA DE LLOVERA? / El pilot andorrà té un seriós problema que els metges intenten recuperar a base de fisioteràpia. La qüestió radica en l'estat físic del pilot, que tot i que muscularment està en forma i ell se sent fort, la seva incapacitat de moure la zona abdominal fa que forci altres parts del cos que sí pot moure. Ell no té sensibilitat, i per tant tampoc no té força, des de l'alçada del pit fins els peus, i fa que el desequilibri entre les zones acabi afectant-li. Com que la seva conducció és obviament amb les mans, el problema s'agreuja sense remei.

Llovera pateix quatre tendinitis al braç esquerre i una al dret, quan en teoria hauria de ser al contrari. Amb el dret ell acciona el canvi i el fre de mà, amb un moviment extremadament repetitiu durant la seva conducció que hauria de provocar-li un estrés important, però amb l'esquerre ha de fer la força, perquè accelera i a més gira el volant. Si això ho fa, amb el cos com el té de tocat només pot fer un moviment de 90 graus, i més enllà li fa mal i és quan no pot rendir al màxim del que voldria en competició.

El treball fisioterapèutic és també complicat, perquè no es tracta de treballar en els músculs de Llovera, que estan més o menys cuidats, sinó més bé en els tendons. Aquesta part del cos és difícil de manipular perquè són el que són, i no es poden canviar tal com es troben, cosa que no passa amb la musculatura, que varia segons el treball que es faci de força, i per això es fan més grossos, més llargs o més curts, depenent de l'exercici que s'hi apliqui.

FRANÇA SUPOSAVA TORNAR A L'ASFALT  / El hàndicap de Llovera és que la cita de l'Alsàcia era important perquè és un ral·li d'asfalt que li hagués anat bé per a la cita amb el Catalunya. «El problema és no haver fet Alemanya i no fer França», va assegurar ahir el pilot, que amb tot confia en la seva competitivitat per donar espectacle a la cita catalana.

«Anar a França té una repercussió important i ja ho vam veure l'any passat, però no pot ser i hem d'apostar per Catalunya», va manifestar el pilot d'Abarth que, amb tot, també es planteja el futur d'altra manera. L'esforç que ha hagut de fer Llovera aquesta temporada per córrer i mantenir-se al Mundial és un fre per al seu futur. Aquest any tampoc no es planteja anar a la cita final de Gran Bretanya, i les condicions per treballar amb Abarth van a menys, així que la seva presència al Mundial 2012 és més un no que un sí.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT