PUBLICITAT

Els russos són ja el cinquè grup més atès a les oficines de turisme

  • Un 39% dels visitants vénen al país amb la família i un altre 24% amb la parella
ÈLIA ORTS GARRI
ESCALDES-ENGORDANY

Les estadístiques recollides per les diferents oficines de turisme del país mostren que, com sempre, són els espanyols els que més visiten el país, seguits dels francesos. Però a diferència d'altres anys, aquest estiu ha crescut el percentatge de visitants russos, que han estat el cinquè grup nacional per volum d'atesos.

Pel conjunt de les oficines de turisme van passar 103.327 visitants durant els mesos de juliol i agost passats: 43.394 ho van fer al juliol i 59.933 a l'agost. Com no podia ser d'altra manera, va ser l'oficina d'Andorra la Vella la que més turistes i excursionistes va atendre. Van ser 39.165 els visitants que es van adreçar a aquesta instal·lació per demanar informació, el que és gairebé un 38% del total d'atesos per les oficines de turisme. En segon lloc, va ser l'Oficina Nacional de Turisme –també situada a la parròquia d'Andorra la Vella– a la que més visitants es van dirigir. Ho van fer 13.583 persones, que són el 13,15% del total dels visitants de les oficines de turisme. Les instal·lacions de la Massana, Escaldes-Engordany, Encamp i Sant Julià de Lòria van atendre al voltant d'un 10% i un 8% dels visitants, i les instal·lacions de les parròquies més altes, Canillo i Ordino, van ser les que menys visitants van tenir, amb un 6,8% i un 5,3% respectivament.

Pel que fa a la procedència dels visitants, els espanyols van ser el grup més nombrós, sent el 53% del total d'atesos. Com tradicionalment, els francesos constitueixen el segon grup nacional en volum de visitants: un 22% dels que es van dirigir a les oficines de turisme. Un 19% de les persones ateses provenien d'altres indrets d'Europa, un 3% d'altres procedències i un altre 3% eren residents al Principat. Pel que fa als visitants europeus, excloent els espanyols i francesos, destaquen els belgues, els alemanys i els holandesos com a mercats tradicionals. Tant belgues com alemanys van ser un 16% dels visitants europeus excloent espanyols i francesos, mentre que els holandesos van ser un 11%. Destacar l'augment del percentatge de visitants russos, que s'han situat com a cinquè grup nacional en importància sent un 15% dels visitants europeus fora de França i Espanya atesos.

D'altra banda, l'estudi de les dades recollides per les oficines de turisme també permeten observar que la majoria dels turistes visiten Andorra amb la família. Aquests van ser el 39% dels atesos durant els dos principals mesos d'estiu. Una altra gran part dels visitants recorren els racons del Principat en parella, que són el 24% de les persones ateses per les oficines de turisme. Hi ha d'altres que escullen els amics per compartir l'estada a Andorra. Són un 16% dels que es van anar a demanar informació, i destaca també l'elevat percentatge de demandes rebudes per grups organitzats: un 15%. Finalment, un 6% dels atesos a les oficines de turisme viatgen en solitari.

QUÈ BUSQUEN ELS TURISTES? / El 39% dels visitants de les oficines de turisme anomenen la natura com a motiu de la seva estada, i un altre 29% es decanta per la cultura. El turisme de compres continua tenint un lloc destacat, sent el motiu del viatge del 15% de les persones ateses a les oficines de turisme del país. Val a dir que un 4% demana informació sobre esports, un 2% sobre salut i benestar i la resta al·lega altres motius: visitar amics o familiars, estar de pas i altres. En consonància, del material entregat per part de les oficines de turisme, un 46% és informació genèrica del país, que inclou mapes, catàleg i guies d'allotjaments, compres i restauració. El material d'activitats entregat representa el 36% del total. Aquest inclou informació sobre Caldea, Grandvalira i Vallnord, Naturlàndia, el Palau de Gel i senderisme, entre d'altres. Finalment, el material cultural representa el 16%, amb informació sobre el bus turístic, les guies i els itineraris culturals.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT