PUBLICITAT

El vial de Sant Julià estarà enllestit el 2015 si el pressupost ho permet

  • El Govern es reuneix la setmana vinent amb el Comú per a una solució provisional
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
El director d'Ordenament Territorial, Esteve Comes, explica les obres al cap de Govern, Antoni Martí, ahir Foto: ÀLEX LARA

El Govern preveu que el vial de Sant Julià pugui entrar en ple funcionament l'any 2015. Això, és clar, si es poden pressupostar les fases que falten de cara al 2013 i les obres s'inicien aquell mateix any. Així ho va explicar el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, en el decurs d'una visita a les obres de les fases 3 i 4 del vial. Alcobé també va avançar que la setmana vinent es reunirà amb el Comú de Sant Julià de Lòria per presentar la proposta provisional d'embrancament del vial amb la carretera general, a l'altura de la plaça Laurèdia. La proposta inclou la construcció d'una rotonda provisional en aquest punt i l'habilitació de tres carrils –un d'ells reversible– en el tram de la carretera general entre la plaça i el pont de Fontaneda.

El cap de Govern, Toni Martí, i el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, van fer ahir una visita d'obra a les fases 3 i 4 del vial de Sant Julià, que inclou el túnel de la Tàpia. Alcobé va assegurar que s'estan complint els terminis i que, a final d'any, el túnel estarà acabat. Pel que fa al vial que connecta Aixovall amb la boca nord del túnel, aquest tram estarà enllestit a la primavera. Les dues fases tenen un cost de 24,4 i 13,1 milions d'euros, respectivament.

El que queda encara per aclarir és quin serà el tipus de connexió d'aquest tram del vial amb la carretera general. El Govern ha fet una simulació de trànsit i la setmana vinent, segons va dir Alcobé, hi haurà una reunió amb el Comú per arribar a «una solució provisional i consensuada», mentre no s'executen les fases 1 i 2 de l'obra.

La proposta de l'Executiu és construir una rotonda a l'altura de la plaça Laurèdia, que permeti circumval·lar la carretera general, i habilitar tres carrils de circulació a partir d'aquest punt. Com que això implicaria eliminar una fila de zona blava, el Govern oferirà, en contrapartida, suprimir el carril bus en el tram que va de la plaça Laurèdia en amunt i guanyar una nova filera d'aparcament –entenent que el tram desdoblat ja donarà prou fluïdesa al trànsit i no perjudicarà els autobusos.

LES FASES PENDENTS / Pel que fa a les fases 1 i 2, amb un cost aproximat de 42 milions d'euros i que inclouen un túnel de 500 metres, un tram de vial descobert i un fals túnel, Alcobé va dir que treballen amb la perspectiva que puguin pressupostar les obres el 2013. Aquestes dues fases no tenen el projecte executiu complet, ja que faltaria el del fals túnel que ha d'anar situat a l'antic càmping Huguet. El Govern negocia en aquests moments amb els propietaris dels terrenys per evitar aquesta construcció i rebaixar així el cost de l'obra en uns sis milions d'euros.

L'adjudicació de les fases 1 i 2 es farà, previsiblement, seguint l'anomenat «mètode alemany», és a dir, pagant a final d'obra. Això no treu que el Govern hagi de buscar finançament, també per a la recepció del Dos Valires (115 milions d'euros).



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT